דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להצדיק את מה שאי אפשר להצדיק?

איך להצדיק את מה שאי אפשר להצדיק?

שאלה: איך אפשר להצדיק את הבורא, אם אתה רואה לפניך כאלה ייסורים קשים של אנשים שחולים באופן אנוש?

תשובתי: אי אפשר להצדיק את זה עכשיו, כי אנחנו הרי לא רוצים לשקר או להעמיד פנים, לשכנע את עצמנו או לנחם את האחרים. קיימות כל מיני שיטות פסיכולוגיות שונות של השפעה, שמאפשרות לשנות את נקודת מבטו של האדם על האירועים הטראגיים שקרו לו. אבל המקובלים אומרים, ששינוי מהותי אפשרי רק בתנאי שהמאור המחזיר למוטב ישפיע על האדם וישנה את מצבו.

כי המצב הנוכחי, זו אותה המדרגה שבה האדם נמצא. ואז הוא יסתכל אחרת על המתרחש, ירגיש ויבין אחרת בהתאם למדרגה החדשה, שאותה הוא השיג עכשיו הודות למאור המחזיר למוטב. ובמקרה כזה, השינוי הזה נובע לא בגלל שהסובבים אותו בלבלו לו את המוח ושכנעו אותו. כי בזה הם מרמים אותו ולא נותנים לראות את האמת, כאילו שנותנים תרופת הרגעה. הם מנסים להציג לו שהכול בסדר ובזה משקרים לו וסותמים לו את הדרך אל האמת.

אנחנו לא נוהגים בצורה כזאת, אנחנו לא מרגיעים, אלא רק תומכים באדם בכך, שהוא יגלה את האגו שלו. אנחנו עוזרים לו לגלות את האגו שלו ולהתמודד איתו.

אפשר להתמודד בכל מצב שמתגלה בשתי דרכים. הדרך הראשונה, זה איך שהוא לטשטש את הבעיה ולבלבל אותך, ואז האדם פונה לעזרה, לדת, לאמונות, למיסטיקה. כך פועלים כולם בעולם שלנו.

או שאפשר להיפך, לפקוח עוד יותר את העיניים והרצון שלך, ולהתחיל לעבוד כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב כדי שהוא יתקן אותי. ואז, מהרמה החדשה אני רואה את התמונה הנכונה.

איך אני מושך את המאור הזה? בכך שמצדיק את האירועים שקורים, שנובעים מעיקרון אחד: "אין עוד מלבדו". ואני רוצה לגלות את הכוח העליון הזה, שחוץ ממנו אין שום דבר.

אני לא סתם מסכים עם המתרחש, כמו מאמין כנוע, אלא רוצה לגלות את העליון. אני מבין, שכל ההרגשות שלי אלה הן כרוזים של הבורא שרוצה שהנבראים יגלו אותו, ויגלו אותו כ"אין עוד מלבדו וכטוב ומטיב".

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", "הסתכלות פנימית", 08.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
טוב ליבו הנוקשה של העליון
הטוב הוא קבוע שאינו ניתן לשינוי
להיענות להזמנתו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest