דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לא ללכת לאיבוד ביער פראי

איך לא ללכת לאיבוד ביער פראי

שאלה: מדוע בעל הסולם חשש שחכמת הקבלה תישכח לגמרי בעם ישראל?

תשובתי: אנשים יכולים יותר ויותר להתרחק מחכמת הקבלה, עד לכזאת מידה שבעולם שלנו לא יישאר אף מקובל חכם אמיתי שמסוגל לעורר אותנו מלמטה, מהעולם הזה. ואז, לעולם מצפים אסונות וייסורים גדולים בהתאם להתנגדות הזאת: האדם וחכמת הקבלה, כלומר כוחות אגואיסטיים וכוחות של השפעה.

אם ההתנגדות הזאת תתגלה באופן גלוי, אז היא תביא לעולם צרות נוראיות. אז, בדרך של ייסורים אנחנו בכל זאת נגלה שחייבים להשתנות, אבל כל זה רק על ידי ייסורים.

צריך להבין, שאם חכמת הקבלה לא הייתה קיימת מלכתחילה, ולא היינו יודעים עליה שום דבר, אז היו נדרשים ייסורים עצומים וארוכים שלא היו נפסקים לרגע. אנחנו כל הזמן היינו מקבלים מכה אחר מכה, מבלי להבין מדוע והיינו חיים כמו חיות קטנות מוכות, שכל רגע דואגים רק איך לברוח מהמכות.

ללא חכמת הקבלה, האדם היה מרגיש את עצמו בעולם הזה כמו ביער פראי, לבד עם שודדים ואויבים, עירום וחסר אונים. כאלה חיים היו מצטיירים לנו. עד שהם על ידי ייסורים גדולים באופן ישיר, ללא שום חכמות, הסברים ועזרה, ביחס אגואיסטי גמור בין בני האדם, שחיים כמו אויבים ששונאים זה את זה, היו מביאים אותנו להכרה. דרך אותן מכות בלתי פוסקות אנחנו סוף סוף היינו מבינים שעל ידי חיבור עם האחרים יכולים לשנות את הטבע הרע שלנו.

אנחנו נתחיל להבין, שכל הטבע שמתנפל עלינו עכשיו כאויב, כנראה עושה את זה בכוונה, במטרה לשנות את היחס שלנו כלפי הטבע ובני האדם האחרים. בסופו של דבר, אנחנו נתחיל להשיג את השיטה הזאת, בכך שמבינים את היחס המיוחד הזה מצד הטבע, שקיים כדי שאנחנו נשתנה. ואם אנחנו נשתנה, אז גם הטבע ישנה את היחס שלו אלינו.

וזהו רק השלב הראשון של ההכרה. בשלב הבא אנחנו נתחיל לגלות מכות בדרגה השנייה, יותר ערמומיות ומשובחות, מורכבות. כך שאנחנו נבין, שזה לא יהיה ישירות: סתם לקבל מכות מחנכות מההורים, כדי להפוך להיות ילד טוב. כאן רוצים ממני שאני אהיה ילד חכם וטוב, אפילו ללא מכות, כדי שארצה בעצמי להשתנות ולהתנהג יפה ולא תחת פחד ממכות.

ההורים לא רוצים לשנות אותי בכוח, לא רוצים לתת לי מכות. הם רוצים שאני בעצמי אבנה לעצמי כזאת מערכת שתשנה אותי, ותהפוך אותי דומה להם ולכל הטבע.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 11.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחיצת ברזל לפי הזמנת הלקוח…
דרך ארץ שמחוממת על ידי האור
לפוצץ את מחיצת הברזל שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest