דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לא ליפול תחת השפעתם של אנשים רגילים?

איך לא ליפול תחת השפעתם של אנשים רגילים?

מתוך שיעור מס' 3, כנס שבדיה

שאלה: איך אני יכול לעבוד עם אנשים אחרים, אם הם כולם אגואיסטים? אני הרי אפול תחת השפעת האגו שלהם ובסופו של דבר אקלקל את עצמי, במקום לתקן אותם.

תשובתי: לא יכול להיות דבר כזה, מפני שאני נמצא בדרגה גבוהה יותר מאלה שאני מפיץ להם. יש להם אגו קטן מאוד, לי יש אגו פי עשרה יותר גדול משלהם. הם לא יודעים שום דבר על מבנה העולם, ואילו אני יודע. הם לא מבינים מה מנהל אותם, מה הוא הטבע שלהם, מה מתרחש בעולם, מהי סיבת המשבר, ואילו אני מבין. אני הוא העליון, אני יכול להסביר להם הכול, ואף פעם אני לא נופל תחת השפעתם.

אני לא ראיתי, שלמשל, מורה בן 40 ייפול תחת השפעתם של ילדים בני 10, מפני שאלה הן מדרגות שונות. אם אתה נמצא באותה המדרגה שבה נמצאים גם שאר בני האדם, אז אין לך בשביל מה ללכת אליהם, אתה מייד תיפול תחת השפעתם והם ללא ספק יקלקלו אותך, יהפכו אותך לגרוע יותר ממה שאתה עכשיו, מפני שהמגע שלך איתם מתרחש באותה הרמה. אני מדבר על זה מתוך ניסיון מעשי אישי וממה שאני יודע על החיים. תנסה לתרגל את זה ותראה.

אבל תחילה אתה צריך להשתנות בעצמך, להפוך להיות אחר! תחילה אתה צריך להסדיר את הקשר עם הקבוצה, צריך שיהיה לך תומך, הבנה, בשביל מה אתה יוצא קדימה.

לא יתכן, שאדם שלנו יכול ליפול תחת השפעה של אדם רגיל שיושב בבית וסובל. במה הוא יכול למשוך אותי אליו? מה הוא יכול להציע לי מהחיים שלו? האם אני ארצה לחיות כמוהו? אם אני מוכן, אם אני נמצא בדרגה יותר גבוהה ממנו, אז אין הוא יכול השפיע עליי בשום צורה, מפני שהוא קטן יחסית אליי! אני רוצה לעזור לו. אני מלכתחילה מסתכל עליו מלמעלה למטה, אבל לא בזלזול, אלא כמו על ילד קטן שזקוק לעזרה.

מתוך שיעור מס' 3 מכנס בשבדיה, 30.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אותה השיטה, בגישה שונה
תקשורת קווית ואלחוטית עם הקבוצה
האדם, הקבוצה והעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest