דף הבית / כללי / איך ישפיע משבר הפליטים הקרוב על אירופה?

איך ישפיע משבר הפליטים הקרוב על אירופה?

שאלה: שש שנים מאז התרחש משבר הפליטים הגדול ב-2015 שזעזע את אירופה, וכעת הבריחה הגדולה מאפגניסטן שנפלה בידי הטאליבן, מעוררת מחדש באירופה את הטראומות העמוקות שיצר אותו משבר. האיחוד האירופי שרואה את עצמו כמעצמה מוסרית נקרע שוב בין שני זרמים מנוגדים. זה שסבור שעל מדינות האיחוד לקלוט פליטים, וזה שמתנגד מחשש להשלכות כלכליות, חברתיות וביטחוניות. איך ישפיע משבר הפליטים הנוכחי על אירופה?

תשובתי: אף פעם לא הייתי בעד פתרון בעיית הפליטים על ידי העברת עמים שלמים ממקום למקום. אני לא חושב שזה הפתרון, מכל שכן פתרון לטווח ארוך. זה אף פעם לא הוביל לשום דבר טוב, לא בצורה כזאת שמכניסים עמים זרים כל כך, עם דת שונה, התנהגות שונה, לבוש שונה, עם כל ההיסטוריה שלהם, בין עמים אחרים שהשוני ביניהם בכל דבר ועניין.

אני לא חושב שעשו זאת נכון וטוב, ודיברתי על כך גם בעבר. לא ייצא מזה שום דבר טוב, אלא רק בכי לדורות. זה כמו להכניס לאירופה מדורה שהגחלים בה עדיין לוחשות, הם יתפתחו וידליקו אש מתי שצריך וכמה שצריך. באירופה רוצים עכשיו לקבל פליטים גם מאפגניסטן, זה עניינם, אבל אני חושב שהאירופאים יוצרים לעצמם צרה גדולה מאוד.

כשמגיעים היום לאירופה רואים שזו לא אירופה שהייתה פעם. עד היום זה עלה המון כסף ופגע בתרבות, בחינוך, בהכול. אני חושב שצריכים לשקם את העמים במקום שלהם, בבית שלהם, רק זה הפתרון. באירופה לא מתייחסים נכון לאפריקאים שבאים מאפריקה או למוסלמים שבאים מהמזרח, או לאפגנים שעכשיו יגיעו מאפגניסטן. גם לא ליהודים, היהודים מצאו את המקום שלהם, אז צריך לתת להם להתיישב בו, ולעזור להם בכך. אבל זה לא נעשה כך אף פעם, האירופאים וגם האמריקאים לא משתמשים בפוליטיקה נכונה. לכל עם ועם יש מקום על פני כדור הארץ, ורק שם כדאי לו להתיישב ולחיות.

הערה: אבל הפליטים בורחים מהמדינה שלהם, כי אין להם תנאים לחיות בשקט.

תגובתי: זו בעיה של האו"ם ושל כל העולם. העולם חושב שאם הוא מניח לבעיה, הוא יכול להמשיך להתקיים בשקט. זאת תהיה צרה של כולם, זה יגיע לכל העולם, אנחנו בסך הכול פותחים עכשיו תיבת פנדורה לכולם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 22.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest