דף הבית / איך יוצרים תקשורת מקרבת?

איך יוצרים תקשורת מקרבת?

שאלה: איך היית מגדיר תקשורת מקרבת בין בני אדם?

תשובתי: לפני הכול עלינו להתרחק לגמרי מהמושג תקשורת המוכר לנו כיום, וכל התחומים הקשורים לתקשורת וכלי התקשורת, כי התקשורת שלנו מונעת מאגואיזם. מדובר בתקשורת שבאמצעותה כל אחד רוצה להרוויח מהזולת. מלכתחילה אדם עומד מול האחר כשתלטן ומטרתו היא לנצל את האחר לצרכיו, לקבל מהזולת את המקסימום שהוא מסוגל, ואם צריך הוא מוכן גם לרסק אותו עד עפר. זה טבעו של כל אדם, טבע אגואיסטי ששואף לשלוט ולנצל את האחרים בכל מחיר. ולכן זו לא נקראת תקשורת.

המילה "תקשורת" מכוונת למעשה להתקשרות. ככל שנרצה להתקשר אחד לשני, כך נצליח. לכן תקשורת לא יכולה להיות בנויה על האגו שלי ושל הזולת, כי בכך אנו רק דוחים זה את זה ומשתדלים לנצל זה את זה. תקשורת צריכה להיות בנויה על רצון אמיתי להתקשר, להתכלל, כך שכל אחד משלים את האחר.

כאשר אני מוכן לקבל את האחר כמו שהוא, והוא מוכן לקבל אותי כמו שאני, אנו בונים בינינו שטח משותף. אני נכנס לאחר וזה השטח שלי בו, והוא נכנס אליי וזה השטח שלו בי. משני השטחים האלה אנו בונים מנגנון שנקרא "תקשורת". כך אנו יכולים גם למדוד כמה תקשורת יש בינינו וכמה אנו מסוגלים להרחיב אותה.

ללמוד תקשורת זה ללמוד איך להתעלות מעל האגו ולקבל את האחר לתוכי כמו שהוא. אני צריך לפנות לכך מקום מהאגו שלי. אני צריך להרגיש את הזולת כמות שהוא. אם אני רוצה באמת להתכלל מהאחר, אני צריך לנקות את עצמי במשהו מהרצון הפרטי שלי כדי לקלוט אותו כמו שהוא בתוכי. וכן גם הוא צריך לנקות את עצמו, לצמצם את עצמו מהאגו שלו, כדי לקלוט אותי כמו שאני בתוכו, ואז תהיה בינינו תקשורת.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1302, 21.3.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest