דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / איך אפשר לרכוש ידע על העולמות הרוחניים?

איך אפשר לרכוש ידע על העולמות הרוחניים?

אנחנו נמצאים בתוך הכוח המוחלט של הטבע, שכולל בתוכו הכול והוא בפני עצמו נצחי, כלומר קיים מעל לזמן. בתוכו בכוונה נוצר חלל ריק, כדי שנוכל להתקיים בתוכו. 

המקובלים לא עוסקים בחקר הכוח העליון שנמצא מחוץ לחלל בו קיים העולם שלנו, אלא בהשגתו בתוך העולם שלנו, אבל משיגים אותו רק הודות להשתוות הצורה והתכונות איתו. לדוגמה, אנחנו רוצים למדוד משהו, אז אנחנו יוצרים מכשיר שמסוגל לתפוס את התכונות הללו. לכן, כדי להרגיש תכונות חדשות, צריך ליצור אותן בתוכנו. אין כל טעם להגביר את הראייה באמצעות מיקרוסקופים וטלסקופים, את השמיעה באמצעות מכשירי רדאר וכולי, אנחנו לא נשיג דבר. אנחנו צריכים ליצור בתוכנו תכונות הדומות לעולם העליון.

ועל זה מדברת חכמת הקבלה. כשאנחנו יוצרים בהדרגה תכונות חדשות, אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון בנוסף לעולם שלנו. יחד עם זאת, נרכוש הבנה, היכן אנחנו קיימים, מה משפיע עלינו, באיזה אופן אפשר לשנות את עצמנו דרך שינוי העולם העליון, ולא סתם לחקור וללמוד אותו באופן פאסיבי. כמו שאדם הנולד בעולם שלנו משיג אותו בהדרגה, ויחד עם זאת, יכול באופן פעיל לשנות אותו, כך גם אנחנו, חוץ מהשגת העולם העליון, נוכל גם להשפיע עליו. וההשפעה הזאת תמיד תהיה רק חיובית, מאחר והמערכת של ההשפעה שלנו על העולם העליון בנויה בכזאת צורה, שהיא יכולה להעביר רק אותות חיוביים. לכן, אי אפשר לגרום כאן נזק. חכמת הקבלה פועלת רק בכיוון אחד. במידה שהאדם דומה לעולם הרוחני, הוא יכול להשפיע עליו השפעה חיובית ודרכו להשפיע השפעה חיובית על העולם שלנו, שנמצא תחת ההשגחה העליונה. לכן חכמת הקבלה, זו חכמת הנהגה של העולם שלנו דרך העולם העליון.

שאלה: מהי מטרת הבריאה של העולם שלנו?

תשובתי: להשיג את כל מערכת ההנהגה ודרכה את היוצר של המערכת הזאת, כלומר את אותו הכוח העליון שברא את העולם שלנו, את העולמות העליונים ושולט עליהם. העולם העליון מורכב מחמישה עולמות או חמש מדרגות: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה. הם כולם מתחלקים לעוד חמש מדרגות ועוד, עד 125 מדרגות. בהתאם לזה, כשאנחנו עולם במדרגות אלו, אנחנו יכולים להשפיע יותר ויותר על העולם שלנו ולשנותו לטובה. אבל העיקר הוא שיחד עם זאת, יתאפשר לנו לעלות למציאות רוחנית מעל לזמן, מרחב וכל ההגבלות של העולם הפיזי. זוהי המטרה העיקרית של הטבע.

שאלה: מה מהווה בפני עצמו העולם העליון?

תשובתי: העולם העליון הוא עולם של כוחות. גם העולם שלנו מהווה שדה כוח, דבר שאותו מאמתת הפיזיקה הקוואנטית. במחקריה היא לא מגלה את החומר, אלא רק אנרגיה ומידע. דווקא הם אלו שיוצרים בפני עצמם שדה בו קיימים כוחות ושׂכל שניסתר אך מניע אותם.

שאלה: כלומר, כשמקובל מסתכל על האדם, הוא רואה אנרגיה ולא חומר?

תשובתי: מקובל רואה בכל דבר רק כוחות. למשל, וטרינר שבוחן את בעל החיים, מבין שהוא מונע על ידי אינסטינקטים. ופסיכולוג שמשוחח עם אדם, מבין את אותם הכוחות שמניעים אותו. כך גם מקובל שמביט בפסיכולוג או בווטרינר, מבין מה מניע אותם או את כל האנשים בכללות. כלומר, השגת והבנת מערכת ההנהגה מוציאה את האדם לדרגה הבאה של הבנת הבריאה. הוא מתחיל להסתכל אחרת לגמרי על העולם. חכמת הקבלה זו חכמה על ניהול כל הקיים, מפני שהבריאה עצמה גם כן מהווה תוצאה מההנהגה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 11.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest