דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך אפשר להשיג רוחניות במהירות?

איך אפשר להשיג רוחניות במהירות?

שאלה: האם קיימים מקורות קבליים שאותם אפשר ללמוד בקיצור ובמהירות לצורך השגת רוחניות?

תשובתי: אמנם אפשר ללמד וללמוד מהר את חכמת הקבלה, אבל להיכנס לרוחניות, זה כבר תלוי בך. כאן איני יכול לתת לך שום ערובה, מפני שהכול מותנה בהתקשרות שלך עם החברים. אם תצליח לשכנע את עצמך שזה הכרחי עבורך להיות מחובר איתם, אז יתמזל מזלך. אם תוכל לשכנע את עצמך שעליך להאמין במה שאני מלמד אותך ומציג לפניך, אז תהיה בטוח שהרווחת. ללא מורה וללא חברים, לא תשיג שום דבר. אין אפשרות אחרת לממש בצורה נכונה את חכמת הקבלה, אלא רק בקשר עם החברים, במרכז הקבוצה ובמרכז העשירייה. רק כך תוכל להתחיל להרגיש את תכונת ההשפעה והאהבה שתגלה לך את הבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 8.5.2016

 

 

2 comments

  1. לגבי עניין הבחירה החופשית.הבנתי שאנחנו לומדים שאין שום בחירה בפעולות רצונות מחשבות של העולם הזה. איך זה מסתדר עם דבריו של הרמבם בהילכות תשובה פרק חמישי?

  2. על פי חכמת הקבלה קיימת תוכנית התפתחות כללית עבור כל האנושות לעבר מטרת הבריאה, ותוכנית פרטית עבור כל אדם. ללכת בדרך שנועדה לך, אתה יכול או בעל כורחך, כשדוחפים אותך מאחור על ידי ייסורים, כמו בהמה, או ללכת במהירות בצורה הכרתית, כמו בן אדם. זה כל ההבדל. הבחירה החופשית היא בבחירה עצמאית והכרתית של תנועה קדימה, בבחירה של התפתחות מואצת. בכל השאר, לא קיימת בחירה חופשית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest