איחוד עבור כולם

laitman_2011-01-04_congress-we_9809-70.jpg

שאלה ממוסקבה: מה זה אומר לרצות להתחבר? מה מהווה הרגשת האיחוד בפני עצמה?

תשובתי: כנראה שהשאלות האלה נובעות לקבוצת מוסקבה שלנו עקב הכנס המיועד במוסקבה: "מה זה אומר להתחבר? לשֵם מה להתחבר? לשם מה אנחנו עורכים את הכנס הזה?". השאלה היא נכונה.

לשם מה להתחבר? למען האמת, לא ניתן להסביר זאת. אם באדם נמצא רשימו (גֵן של מידע) שנשאר לו מהאיחוד שבו הוא שָרָה מתישהו בתוך הרצון הכללי, גילה בו את הבורא ואיבד את ההרגשה הזאת ועכשיו הרשימו הזה מתעורר שוב, אז הוא רוצה לחזור למצב הזה: "רוצה אני!".

יש אנשים שאוהבים לאכול צפרדעים. מה לעשות… אצלי לא קיים רצון כזה, ואילו עבורם זה תענוג, גן עדן. באותה הצורה מופיע רצון לרוחניות, הוא מתעורר וזהו. מה תעשה? אצל אחד מופיע רצון לצפרדעים ולאחר רצון לרוחניות. הוא מתעורר מבפנים, ואינו תלוי בנו.

למה אצל מישהו מופיע רצון לאכול צפרדעים? מפני שפעם הוא טעם אותן, הרגיש טעם נעים, התרגל אליו, קיבל חינוך מתאים, ורוצה את זה. ואילו מישהו אחר היה פעם ברוחניות, נשאר בו רשימו, ועכשיו הרשימו מתעורר.

לכן לא ניתן להסביר לאנשים, שאין להם רשימו מהמצב הרוחני, מה זאת הרגשת האיחוד. אך ניתן להראות להם, שכדאי להתחבר זה עם זה, מאחר ובזה אנחנו נצא מהמשבר הכללי, ולכן גם להם כדאי להצטרף לאלה שמתכוננים לתקן את המצב הנוכחי של העולם. הרי גם הם ירוויחו מזה.

את זה אנחנו צריכים לומר לעָם. מפני שהם אינם מבינים, מהם רוחניות, בורא, דבקות, איחוד, השׂגת שלמות, נצחיות, הרמוניה עם הטבע, ספירות עליונות… זה לא אומר להם כלום: "תעזוב אותי במנוחה! תן לי משהו בחיים האלה, רוגע, שלווה, ביטחון, בריאות… יותר מזה אני לא צריך!". כל אחד מדבר מתוך הרצון שלו.

אולם יש להראות לאדם כזה, שגם את הרצון שלו הוא לא יוכל למלא אם הוא לא ילך יחד עם כולם לאיחוד, כי הטבע האינטגראלי דורש את זה. יש לנו על מה לסמוך, כיצד להסביר לו. לכן אתה אומר לו, שהעולם דורש איחוד, הטבע דורש איחוד. אתה מדבר עם האדם ברמה שלו, ולא מספר על הבורא ועל רוחניות. מחוסר ברירה הוא גם כן יצטרף. אבל לכולם יש לפנות בהתאם לרצון שלהם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל אחד חשוב
יחוד זו מציאות חדשה
תזמורת הנשמה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest