דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 546 – איום ההשמדה מהשואה ועד ימינו

חיים חדשים 546 – איום ההשמדה מהשואה ועד ימינו

יהודים בכל העולם חוששים משואה נוספת. איך לנטוע בעם הבנה ותפיסה נכונות לגבי מה שקרה בשואה ומה אנחנו כעם יכולים לעשות כדי למנוע מההיסטוריה לחזור על עצמה? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: איום ההשמדה מהשואה ועד ימינו".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אנו מצויים בתהליך בו עלינו להכיר בטבע האגואיסטי שלנו כרע, ולרצות לתקן אותו. עם ישראל מיוחד בכך שנוצר על בסיס "ואהבת לרעך כמוך". על פי תוכנית הבריאה נהיה מוכרחים לחזור לאהבת אחים, ולהוביל את העולם כולו לכך. פנימיות התורה, חכמת הקבלה, מלמדת לאחות את הקרעים והפילוג, בעם ובעולם. עם כל הכאב, יש לחקור את הגורם לכך: אנו מצויים בתוך מערכת הטבע שבה פועלת חוקיות קבועה. אברהם אבינו גילה זאת.

השואה היא חלק מחורבן מתמשך שנגרם עקב שנאת חינם, חוסר חיבור ואהבה בעם. העם בכללותו לא קיים את החוק הכללי של המציאות, "ואהבת לרעך כמוך". אין עוד מלבדו. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. אין כוח אחר שפועל, גם לא בזמן השואה. עד שלא נרצה להתחבר זה לזה באהבה, נספוג מכות קשות יותר ויותר. זו חוקיות קבועה מראש. לא דורשים מאיתנו להתעלות מעל הטבע האגואיסטי שלנו, אלא רק לפתח רצון לזה.

בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, כדי לקרב אותנו לתיקון הזה, שנרצה להתחבר זה לזה. אם נרצה להיות מחוברים זה לזה כמו אחים, תיפתח בפנינו מציאות חדשה, גן עדן. העם היהודי יהיה מוכרח להוביל את העולם לחיבור, אפילו אם רובו ייכחד. אין לנו ברירה. אפשר לעצור את גלי האנטישמיות, רק אם נקים מערכת הסברה וחינוך לאהבת הזולת. בחיבור בינינו מצפים לנו חיים מאושרים, לנו ולעולם כולו. כך נזכה לאהדה עולמית.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 545 – השואה כנקודת מפנה בעם ישראל
חיים חדשים 544 – הגדה של פסח
חיים חדשים 543 – ליל הסדר ומשמעות החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest