דף הבית / המשבר ופתרונו / אטרקציה "משחק עם המוות"

אטרקציה "משחק עם המוות"

הערה: בשנחאי ישנה אטרקציה חדשה המדמה תהליך של מוות ולידה מחדש. הסימולציה מתחילה משכיבה על מסוע ענק שלוקח את המשתתף לתוך ״תנור״ שבו הוא כביכול נשרף ומת. לאחר "המוות" המשתתף מוצא את עצמו בתוך שטח עצום עשוי לטקס המדמה רחם, שממנו הוא ״נולד מחדש״ לתוך בריכת כדורים. החוויה הזו מעוררת רגשות חדים מאוד אצל המשתתפים, הם מספרים שזה מאפשר להם להרהר על מטרת החיים.

התייחסותי: אין מה לעשות, האדם נדחף אל האמת על ידי פחד מהמוות או מתוך חוסר מוצא, חוסר יכולת לנהל את תהליך החיים. זו לא פילוסופיה אלא זו תחושה ממשית שלכל תא חי יש סוף, ואפילו אם שינוי כלשהו אפשרי, בסופו של דבר החיים יגיעו לסיומם.

שאלה: בשביל מה קיים הפחד מהמוות? מה הוא נותן לנו?

תשובתי: בראש ובראשונה הפחד מהמוות נותן הרגשה שהחיים הם חסרי תועלת. במהלך החיים אנחנו שוכחים את ההרגשה הזו, אז אנחנו חוסכים קצת כסף כדי להשאיר משהו לילדים, לנכדים וכולי. אנחנו אפילו לא יכולים לתאר לעצמנו שנניח בעוד 500 שנה אף אחד מהם לא יהיה קיים. התהליך הזה הוא בלתי נמנע, אנחנו כל הזמן מגששים וטורחים בכדי להרגיש שיש תועלת לחיינו, אבל אין שום פתרון. לאורך כל ההיסטוריה נולדו אמונות שונות שמבוססות על הפחד מהמוות, כמו מיתוסים עתיקים על גלגול נשמות שהופיעו זמן רב לפני הדתות. אל חכמת הקבלה מגיעים אנשים שמתחילים לשאול את עצמם את השאלה: "מה משמעות החיים?". אם בני האדם היו שואלים את השאלה הזאת בצורה ברורה, מדויקת, נכונה וישירה, אז היא היתה מביאה אותם לחכמת הקבלה מפני שלא ניתן לענות עליה בצורה אחרת. כל התשובות האחרות, וביניהן הדתות, הן תחבולות. התשובה לשאלה על משמעות החיים יכולה להתקבל רק אם נגלה את הבורא, את כוח הטבע היחיד שמוליד הכול.

אנחנו עדים להתגלויות השונות של כוח הטבע, ההתגלויות המכאניות, האלקטרודינמיות והפסיכולוגיות שלו,  אבל עלינו לגלות את המטרה שלו, את כיוון התנועה שלו ואת כוח החיים שלו. עלינו לגלות את הבורא, להיות עמו במגע, להבין ולהרגיש אותו, אז נבין מי אנחנו ובשביל מה אנחנו קיימים. אם בני האדם יבחנו בצורה רצינית את השאלה על משמעות החיים, אז לא תהיה להם כל ברירה, היא תביא אותם לתשובה שנמצאת בחכמת הקבלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן"  5.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest