דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחרת לטבע אין זכות קיום

אחרת לטבע אין זכות קיום

laitman_75_70.jpg

כל החוקים והפעולות שלנו: "אל תעשה לחברך מה ששׂנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", 613 מצוות, כולם כלולים בחוק הכללי של הערבות ההדדית. וזאת כי החוק הזה שייך למערכת המורכבת מהמון פריטים, שכל אחד מהם חייב להיות כחלק אינטגראלי ולעבוד לטובת כל המערכת. ואלו יהיו החיים שלו, הוא חייב לנבוע רק מעד כמה הוא מביא תועלת לכל המערכת. מערכות כאלה, אשר בהן פועל חוק של ערבות הדדית, קיימות אפילו בעולם שלנו.

בטבע הדומם, הצומח והחי אין בחירה חופשית. החופש הזה גם לא קיים באדם. אך כשאנחנו מתעלים מעל לטבע האגואיסטי שלנו ומביטים בצורה ריאלית, ללא תלות באגואיזם שלנו, על המערכות הטבעיות, אנחנו רואים שהן פועלות בהתאם לחוק הערבות. אחרת לטבע אין זכות קיום. ורק בני אדם, שהתגלתה בהם הנקודה שבלב, מקבלים הזדמנות לצאת מתוך חוק הערבות הכללי והמקיף הזה שאותו מקיימים שלא במודע, ולהשׂיג את ביצועו על ידי הבחירה החופשית שלהם, במאמצים העצמיים שלהם. אחר כך ההזדמנות והאפשרות הזאת תופיע גם באנושות כולה.

כמו גם בגוף האדם, המערכות החשובות ביותר שהמספקות חיים נמצאות במודע בערבות, ואיברים ותאים אחרים פשוט מבטלים את עצמם ומבצעים את הערבות כחוק, כך גם כל האנושות תגיע בהדרגה ליישׂום החוק הזה. כל הבריאה מקיימת את חוק הערבות במידה המלאה והשלמה. רק שכל אדם מתעורר בהדרגה, בהתאם לתהליך וסדר מוגדרים, כדי שעל ידי הבחירה החופשית שלו יישׂם את ההשתתפות שלו במערכת הכללית הזאת שנקראת "גוף האדם".

לכן, לא צריך לחשוב שבעולם חסר איזה חוק. פשוט ביחס אלינו זה מתגלה כהזדמנות לקחת על עצמנו ביצוע מודע של חוק הערבות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 15.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אל תפר את החוק
האיזון נקבע מלמעלה
ניקוי עורקים רוחניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest