דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחרי מי ילך העָם?

אחרי מי ילך העָם?

"משה החל להתפלל והבורא פתח את השמים. ההארה ירדה מלמעלה על בני ישראל והם ראו צבא של מלאכים לצידם. משה המשיך להתפלל, אבל הבורא אמר לו: "אין זה זמן מתאים לתפילות ממושכות. הילדים שלי חווים רגע קריטי".

אתה לא צריך להפנות את קולך אליי, מפני שהתפילות של בניי הקדימו את שלך ואני שמעתי אותם. תאמר להם, שייכנסו לים ואני אעשה ניסים למענם!". ("מדרש מספר", פרשת השבוע "בשלח").

הערה: לראשונה, במשך כל הזמן, התפילה של העָם הקדימה את תפילתו של משה…

תשובתי: העניין הוא בזה, שאם אתה רוצה להזמין השפעה עליונה, אתה צריך לדרוש אותה מהדרגה שלך, ורק לאחר מכן הבורא מתחיל לפעול. תחילה צריכה להיות התעוררות מלמטה (איתערותא דלתתא), ואז בהתאם לזה תבוא התעוררות מלמעלה (איתערותא דלעילא).

אבל העָם מובל ומודרך על ידי מנהיגים רוחניים שמורים לו את הדרך הנכונה. בלעדיהם אנשים לא יודעים מה לעשות, לכן הם צריכים לשמוע למורים הרוחניים שלהם ולבצע את מה שהם יאמרו.

בימינו, מנהיגים ופוליטיקאים תלויים לחלוטין בעָם. אם העָם ירצה, הוא יעשה איתם כל מה שירצה. לכן העיקר עבור המנהיגים של היום, זה לא לתת לעָם אפשרות כזאת. הם משתדלים בכל האמצעים לדכא את הרצון שמתעורר בהם, לסתום, להרדים את השאיפות שלהם.

אבל לאט לאט החכמים יחליפו את הפוליטיקאים. יגיע הזמן של תחיית הסנהדרין, איפה שהחכמים יקבלו החלטות במשותף ורק מתוך האיחוד שלהם לאחד שלם כללי. ואז בתוך האיחוד שלהם יתגלה הכוח העליון, שיתפשט דרכם מהבורא לעָם ישראל ודרכו לכל העולם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 30.04.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest