אחים למטרה

שאלה: מה נותנת המצווה: "לא תשנא את אחיך בלבבך"?

תשובתי: מאחר ומלכתחילה קיימת שנאה טבעית בין אחים, אשר מתגלה באופן טבעי, אז התורה נותנת ציווי תואם: לא תשנא את אחיך.

אח, זו השתקפות שלך במדרגה הבאה, לכן אתה לא צריך לשנוא אותו, מפני שהוא מראה לך במה עוד אתה צריך להשלים את עצמך.

שאלה: כלומר, זו בבואה שלי, ולפיה אני מכין את העלייה שלי?

תשובתי: זוהי מערכת שלמה. למשל, בשביל מה יעקב צריך שנים עשר בנים? לאברהם היה רק את יצחק, כי ישמעאל, זו מערכת אחרת לגמרי. לא הייתה להם השלמה הדדית. הם יתגלו אחר כך, באחרית הימים.

הימצאות של כמות גדולה של צאצאים מעידה על חוסר שלמות של ההורים. ליעקב היו שנים עשר בנים, מפני שהוא לא מושלם. כדי להשיג את דרגת ישראל הוא חייב להביא באופן שלם להתאמה את כל שתים עשרה המדרגות. כי הם בינתיים הם מפורדים ביניהם.

יחסים הדדיים כאלה מתפשטים על כל המשפחה, על כל שבעים הנפשות. שנים עשר בני יעקב, אלה שתים עשרה תכונות שיוצאות ממנו שצריכות להתמזג למקשה אינטגרלית יחידה. רק אז הם יהפכו להיות ישראל (ישר-אל), מכוונים לבורא, ויגלו מה ואיך צריך לתקן לאורך העלייה במדרגות התיקון הרבות.

יעקב חייב שתופיע שנאה בין האחים ושיוסף ירד למצרים. אז ביניהם יופיע פרעה, שירחיק אותם זה מזה, והם למרות האגו יצטרכו להתחבר מעליו. כתוצאה מהחיבור של כל שנים עשר השבטים תתהווה נשמה אחת כללית מתוקנת. אנחנו עוד נהיה עדים לזה.

שאלה: אתה אומר, שפירוד בין האחים נובע מחוסר שלמות של ההורים?

תשובתי: ודאי. אחרת היה רק המשך אחד ויחיד. אבל זה יכול להתממש רק ב"קו אמצעי", היכן שבכל פעם מתרחשת התלכדות נכונה שמכוונת ישר לבורא.

באותה המידה שבה שנים עשר השבטים יתחילו להתחבר בצורה נכונה, הם יבנו ביניהם את הבסיס שלהם שנקרא "ארץ ישראל". לשם ייכנסו ממש כל התכונות האנושיות, כל החלקים המרוחקים זה מזה. הם יתחילו להתחבר בהדרגה, עד ששוב יתלכדו בנקודת איחוד אחת עם הבורא. אבל הנקודה הזאת במצב השלישי כבר תהיה בדרגת הבורא.

באופן כזה, מלכתחילה קיימת באדם שנאה כלפי הזולת, והיא ניתנה לו מהטבע.

תשאלו כל אדם שיש לו בנים, האם הם תמיד מסתדרים ביניהם, האם הם ביחד בכל דבר, ואתם תקבלו תשובה שלילית. האחים תמיד, במודע או שלא במודע, מתחרים ביניהם.

הם יכולים להיות יחד רק במקרה שאיזה כוח גדול, איזה שכר גדול מושך אותם קדימה, ולמען זה הם מתחברים. השכר הזה מבטל את השנאה הטבעית שלהם.

בעולם שלנו, איחוד חזק בין האחים יכול להיות רק למען המטרה. אם המטרה נעלמת, אז שוב נוצר ביניהם פירוד, כי השנאה הפנימית קיימת תמיד, התורה איננה טועה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 02.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שילוב עדין
כאשר האחים יחד
אחווה כוללת

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/34zGt

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest