אחור באחור

laitman_2010-02-02_3887-70.jpg

בית שער הכוונות, פרק ז', סעיף פ"א: לכן תיקנם אב"א (אחור באחור), דהיינו שתיקן אותם עם הארת חסדים מכוסים כמו הארת חג"ת (חסד, גבורה, תפארת), שזה מעלים את בחינת הנה"י (נצח, הוד, יסוד) שבהם, שלא יוכלו להתעורר להמשיך הארת חכמה כטבעם.

במה אפשר להרגיע את הרצונות לקבל שרוצים להתמלא באור החכמה ואינם מבינים עוד דבר חוץ מזה? מה לעשות כדי שהם לא יפריעו לי לעבוד? – איננו יכולים להשמיד את הרצונות, אלא רק לתקן את השימוש בהם בכך שנשנה את הכוונה שלנו. אז מתבצע התיקון שנקרא "אחור באחור", מהצד האחר.

אני צריך להראות לרצונות לקבל שיש לי אפשרות רק להשפיע! אז הם מייד עוזבים אותי, כאילו נעלמים, מתקפלים. אך ברגע שאתה מתחיל לעסוק בלקבל תענוג בעל מנת להשפיע, אז הרצונות האלה יופיעו מייד ויתחילו לדרוש למען עצמם. לכן בזמן המעבר מקטנות, חפץ חסד, לגדלות, חשוב מאוד להצטייד בכוחות התנגדות לאגואיזם שלך.

מתוך שיעור על ספר "בית שער הכוונות", 20.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
מה זו קליפה?
הכול הפוך
החושך המלא באור!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/DEydU

One comment

  1. האם רצונות שרוצים להתמלא באור חכמה מופיעים כשהאדם לא עוסק מספיק בהשפעה?  למה חייבים לקבל תענוג על מנת להשפיע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest