דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אחד מהשניים, השלישי אינו קיים

אחד מהשניים, השלישי אינו קיים

שאלה: מדוע בעל הסולם כותב שאחרי הדמוקרטיה והסוציאליזם מגיע משטר פשיסטי?

תשובה: מפני שהדמוקרטיה אינה מסוגלת לתת סיפוק לרצון ליהנות. הרצון לתענוג גדל ודורש התקדמות. הוא בעצמו רוצה להיות יותר קשור, והדמוקרטיה מביאה אותו לזה. אך איזה רווח הוא מקבל מהחיבור, איך אנחנו מממשים אותו?

מימוש האיחוד יכול להיות רק למען הרווח האישי שלנו או למען הבורא. אחד מהשניים, השלישי אינו קיים. אם אנחנו מתקדמים בדרך פשוטה וטבעית, אז החיבור יוצא למען הרווח שלנו. וזה אומר שאנחנו מתחברים בניגוד לכל השאר ומנסים להפוך אותם לעבדים שלנו, לשעבדם.

גישה כזאת ניתן לראות בכל העולם לאחר כל משטר דמוקרטי פחות או יותר. אחרי שהאנשים מקבלים לפחות מעט חופש, הם מיד מתחילים להרגיש שחסר להם חיבור. אך הם אינם יודעים כיצד להשתמש בו: ובכן, התחברנו, ומה הלאה?

מוכרחים לנצל את החיבור הזה למען מישהו או משהו. בסופו של דבר, הוא ממומש בכך שנלחמים נגד האחרים ומראים עד כמה אנחנו חזקים, מאוחדים, מלוכדים בתוך העם כולו. זה יוצא באופן טבעי ובלתי נמנע. כבר היום ניתן לראות את המגמה הזאת בעולם. מחודש לחודש העולם מתקרב יותר ויותר לנאציזם.

מספיק להסתכל על מה שמתרחש בשוק האירופאי הכללי, על קבלת ההחלטות שלהם, על האירועים המתרחשים בארה"ב, ברוסיה ובמדינות רבות. יתכן ואתם לא מרגישים זאת עד כדי כך, אמנם אני רואה שהנאציזם הופך למקובל וסביר בחברה.

מתחילים לדבר עליו כעל משהו לגיטימי, חוקי ומוצדק. מתחילים מרחוק: מזה שחייבים לדון בו על מנת שזה לא יחזור. אך בינתיים עד שמתחילים הדיונים נערכים כנסים, מודפס חומר והאנשים מתרגלים לנושא הזה. זהו השלב הראשון.

אף על פי שמדובר על תופעת הנאציזם כתופעה שלילית, עדיין החוקרים וההיסטוריונים חייבים כביכול לדון בה. אחר כך לדיון הזה מתחברים פילוסופים ופוטורולוגים (חוקרי העתיד), הם חוקרים ובוחנים כיצד ומדוע זה קורה. כתוצאה מזה הם מגיעים למסקנה שהתנהגות כזאת טמונה בטבע האדם והמשטר הנאצי הינו שלב טבעי ותקף בהתפתחות האנושות. כלומר, הוא מוטבע בטבע שלנו ולא ניתן להימנע ממנו. בצורה כזאת מתבצעת לגיטימציה (קבלה חוקית ומוצדקת) של פאשיזם, והוא נהיה מקובל.

לאחר מכן מתחילים הדיבורים על הנחיצות של איחוד העם, על כך שזקוקים לסנקציות (עיצומים) נגד המהגרים, על הכרחיות החיבור נגד האויבים מפני שאנחנו חלשים ומפסידים. מדובר כביכול בצעדים הכרחיים ונחוצים למען ההישרדות. הרעיון הזה בהדרגה מתפשט. לשם כך קיימת טכנולוגיה מיוחדת שבעזרתה לאחר מכן במשך כמה שנים יהיה אפשר למכור לעם כל דבר.

היטלר גם כן לא היגיע מיד לשלטון, עברו שנים רבות ממלחמת העולם הראשונה עד מלחמת העולם השנייה. היה לו על מה להתבסס, הוא באמת נבחר על ידי הרוב. היום עוד יותר קל לעשות את זה מכיוון שהחיבור בימינו נחוץ עוד יותר, הנושא הזה עוד יותר רגיש. ישנה אכזבה עוד יותר גדולה מההתפתחות שלנו.

אנחנו כאנושות הפסקנו להתפתח. טלפון נייד חדש כל חצי שנה אינו מעיד על התקדמות טכנולוגית. אלו הן כבר טכנולוגיות ישנות, אין שום דבר חדש, פשוט משתנה העיצוב החיצוני כדי למכור את המוצר. אנחנו הגענו לגבול ההתפתחות של החשיבה הטכנית ועוד מעט אותו הדבר יקרה עם הביולוגיה וכל השאר.

לכן ישנן סיבות רבות להתפתחות הנאציזם. המגמות הללו הולכות ומתגברות בכל המדינות: צרפת, אוקראינה, ארה"ב, רוסיה, וכדאי לחשוב על זה לפני שיהיה מאוחר מדי.

מתוך שיעור בנושא "יום השואה והגבורה", 28.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אסור שהנאציזם ינצח בעולם!
שורשי הנאציזם
הסכנה עוד לא חלפה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest