אחדות – הגנה מכל הרע

"כמו שנאמר "קול המון כקול שדי". אכן אין זאת אומרת, אלא, שלפי המציאות בחרו את הרע במיעוטו ובשיעור הזה הולכים בדרך הטוב תמיד, אמנם ודאי שצריכים לשנות את המציאות באופן שיוכלו לקבל השלם לגמרי. והבן. והן אמת שכח השמירה שבההמון בכללם בוחר להם דרך לפי המצב. ועל כן מאחר שקלקלו בפירוש התורה והמצות לכן פרקו עול. אמנם חוב קדוש הוא למצוא פירוש בחברה לאמתו, ואז אדרבה יהיה כח השמירה שבהמון כח מחייב לשמירת התורה והמצות" (כתבי בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון", חלק ד').

אם החברה מקושרת נכון בינה לבין עצמה, אז היא מתאחדת יחד ומהווה ארגון אחד יחידי, שותפות אחת ויחידה, כוח אחד ויחיד, תכונה יחידה של אהבה הדדית. דווקא אחדות נכונה מעוררת בתוכנו התגלות של הכוח העליון הנסתר, תכונה של השפעה ואהבה מלאים, שנקראת "בורא".

האחדות מגנה עלינו מהאגו העצמי שלנו! כל הכוח המזיק הוא בתוכנו. אם אנחנו מכוונים זה נגד זה, אם איננו רוצים להתחבר יחד, אז אנחנו מאפשרים לאגו שלנו לצאת, להתפתח בתוכנו ולהתגלות מחוץ לנו כלחץ חיצוני בצורה של כל מיני שונאים. אנחנו כביכול מקרינים אותם על איזה מסך מחוץ לנו, ונדמה לנו שאלו הם פושעים, פאשיסטים, מחבלים, מפיצי סמים, רוצחים וכולי. אולם למעשה, זו הקרנה של התכונות הפנימיות שלנו, אותם לא "נעלנו" על אהבה זה כלפי זה ואפשרנו להם להתפתח בחופשיות. לכן הם לוחצים עלינו עכשיו מבחוץ.

אפשר לאזן את המערכת הזאת ולהיפטר מהרע החיצוני, רק על ידי התיקון הפנימי שלנו.

מתוך התוכנית "על החיים שלנו" מס' 5, 18.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest