אז עבור מי אני עובד?

laitman_2009-05-xx_ny_6618_70.jpg

שאלה: אמרים שלא השכר הוא העיקר אלא עבור מי אתה עובד. כיצד אפשר לחשוב על זה ולא על השכר?

תשובתי: מילים אלו עלולות לבלבל את האדם. עבור מי אני עובד? רק עבור עצמי, ולא עבור אף אחד אחר! חל איסור מוחלט לדמיין את הבורא בצורה של דמות כלשהי. "הבורא" – זו תכונת ההשפעה, שאותה אנחנו חייבים לגלות בתוכנו. ולכן התשובה לשאלה: "עבור מי אני עובד?", תלויה בתשובה לשאלה, "עם מי אני משווה את עצמי?"

אם אני משווה את עצמי עם הרצון האגואיסטי שלי, אז נדמה לי, כאילו אני עובד עבור הבורא. ואפשר שאני משווה את עצמי עם הנקודה שבלב, עם תכונת ההשפעה העתידית (תחילת לידתה של הנשמה), רוצה להשיג את ההתגלות של תכונת ההשפעה בתוכי, אשר נקראת "בורא".

משמעות המילה "בורא" – זה בוא וראה, תראה – תגלה תכונה זו בתוכך.

במקרה כזה, אין גורם חיצוני וזר, שעבורו אני עובד! אני עובד על תיקון עצמי, כדי להשיג את תכונת ההשפעה והאהבה, שנקראת "בורא". אם אני אדמיין לעצמי, שהבורא נמצא מחוץ לי, ואני חייב לעבוד בשבילו, לקיים את רצונו – זה יביא אותי להבנה מוטעית של הטקסטים הקבליים.

מתישהו, לאחר יציאה מהרגשת הבורא בתוכי, בזמן חורבן בית המקדש השני, נולדה הדת – היהדות, וממנה צמחו אחר כך גם הנצרות והאיסלם. ושם הבורא מצטייר לאדם, כמשהו מחוץ לו ולא בתוכו. בתקופת בית המקדש השני, הבורא נעלם מהרגשת האדם, הסתיר עצמו, ותמונת העולם האמיתית נעלמה, לכן בני האדם החלו לחשוב, שבורא הוא מישהו הקיים בנפרד מאיתנו, ולא תכונה המתגלה בתוכנו. שיש לנו בעל בית, שבשבילו אנחנו צריכים לעבוד, כמו עבדים. ועל ההבנה השקרית הזו של מהות הבורא מבוססות כל הדתות.

במקום לדמיין לעצמנו את הבורא, כתכונה העיקרית והחשובה של הבריאה, שמתלבשת בנו, בני האדם החלו לחשוב "עליו" כעל אישיות נפרדת וזרה, שיושבת באיזה מקום בשמיים ומנהלת את כל חיינו.

ולכן חשוב מאוד לקבוע ולהבין קביעות והבחנות נכונות, אחרת קל מאוד לטעות ולהביא הכול לדת הרגילה. בחוכמת הקבלה חוקים אלו מפורשים בצורה פשוטה: אין אור בלי כלי, אין בורא ללא נברא, בורא = בוא וראה וכן הלאה…

רשומות קודמות בנושא:
דת: המצאה זמנית מועילה
רשומות נוספות במדורים: הדת בראי הקבלה, בורא, התפתחות רוחנית, שיעור הקבלה היומי

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/ybTcG

One comment

  1. אתה יכול להביא מקורות ?

    שמראים שבקבלה "אין בורא בלי נברא" ושאור אין סוף אינו  גילוי של אשיותו הנסתרת , שאותו אור הו הוא לא גילוי כאם האל ממש ואינו אישיות ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest