דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר

אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר

כל יהודי בעולם הוא יצור רבגוני, מורכב ומסובך. וכדי לייצב אותו בצורה נכונה, נחוץ חינוך מיוחד של כל העם.

אחרי אלפיים שנות גלות, עם ישראל שכח מי הוא. זה נוגע לכולם, החל מהאנשים המשכילים ביותר עד פשוטי העם. אף אחד לא מבין מה זה באמת להיות "ישראל"? מיהו "ישראל"? מה מקורו של עם ישראל? מה קרה לו במהלך ההיסטוריה וכיצד הוא עיצב את עצמו? מה קרה בימי חורבן בתי המקדש הראשון והשני, כאשר עם ישראל היה בדרגה הרוחנית? מה הוא הגובה הרוחני שאנחנו השגנו ומדוע אנחנו שייכים לרוחניות?

מה היא השבירה שעברנו, מה הוא חורבן בתי המקדש, מה היא הגלות, שלא הייתה אצל אף אומה בעולם ובשום מקום? מדוע נחשב שעם ישראל נמצא עד היום בגלות, הרי מאז כבר עברו אלפיים שנה?! מדוע אחרי כל השנים האלה העם שלנו לא התבולל ולא נעלם בין העמים האחרים?

מדוע עד היום יש לנו כל כך הרבה בעיות, הרי אנחנו רצינו כל כך להיעלם בין העמים האחרים, אבל לא הצלחנו? מדוע האנטישמיות ממשיכה לפרוח בזמנים הנאורים? אפשר להסביר את התופעה הזאת שהייתה בימי הביניים, בזמנים הברברים, אבל כיצד ממשיכות להתקיים הסטיגמות המגוחכות כלפי העם היהודי היום, בימי ההתפתחות של טכנולוגיית ההיי-טק, התקשורת, החינוך, התרבות?

יש להבין שעם ישראל זקוק לחינוך ישראלי יהודי שמסביר לאדם מי הוא. אנחנו לעולם לא נצליח להשתחרר מאות הקלון של עם ישראל המוכיח את השתייכותנו אליו אפילו אם נסתתר בקצה העולם. לא משנה היכן היהודים נמצאים, הם חייבים לדעת מה קורה עם עָם ישראל.

נכון להיום, אף אחד לא יודע זאת! אף על פי שלומדים היסטוריה וגיאוגרפיה של העם היהודי בבתי הספר, אנחנו לא יודעים עליו כלום. כי האמת כולה נמצאת בתוך חכמת הקבלה, שאליה קשור העם היהודי.

עם ישראל הוא עם רוחני, שכפוף לחוקה הרוחנית שחוקרת חכמת הקבלה. לכן, אנחנו קשורים לחכמה הזאת ואיננו יכולים לברוח ממנה. העם היהודי התקבץ סביב אברהם בהתאם לשורש הרוחני שמחייב אותנו להתאחד, ובעזרת האיחוד בינינו להשיג את הכוח העליון.

מסיבה זו נוסד פעם העם שלנו. לכן, החוק של "ואהבת לרעך כמוך" שייך ישירות לעם ישראל ואנחנו חייבים להתקיים לפי החוק הזה. אין לנו אפשרות להמשיך להתקיים בלי לדעת את האמת על עצמנו. ולשם כך אנחנו חייבים להשיג את השורש הרוחני שלנו, כי כל המהות היא דווקא בו ולא בשורשים הגשמיים, כמו כל יתר האנושות.

עם ישראל הוא כמו "חייזר מעולם אחר". ישנן אפילו הנחות אנטישמיות שסוברות כך, מפני שאומות העולם מרגישות שאנחנו שונים מהאחרים. ואנחנו באמת שונים ו"באנו מכוכב אחר", "נפלנו מהשמים". מקור השורש שלנו "מהשמים", מהעולם הרוחני. השורש הזה נמצא בנו ואנחנו חייבים לגלות אותו, לדעת מדוע קורה כך, מה מקורו ומדוע הוא רודף אותנו כל הזמן. אנחנו נמצאים על פני כדור הארץ בשליחות מיוחדת. לכן, אי אפשר להסתדר בלי להכיר את חכמת הקבלה. היא החוקה שלנו, מערכת הקשרים בינינו, המנגנון שבזכותו אנחנו קיימים ומתפקדים. ובלי חכמת הקבלה אנחנו לא נבין מה קורה לנו.

לכן, לא חשוב לנו מי נגד או מי בעד ישראל בכל לבו, מי בעד הציונות או נגדה. אנחנו לא נדע מה לעשות אם לא נכיר את היסוד שלנו, את הקשר בינינו, את המטרה הסופית, את כל התהליך כיצד להגיע לאותה המטרה ומה אנחנו עושים בעולם הזה אם אנחנו לא נבין את ייעודנו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בוויכוח נצחי עם עצמו
עָם של מבחנה רוחנית
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest