דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / אותו פרעה כבר אלפיים שנה…

אותו פרעה כבר אלפיים שנה…

פרעה שברחנו מפניו כשהיינו עבדים בארץ מצרים, הוא אותו האגו שהתגלה כבר בימי אברהם אבינו בבבל. אז ליכד אברהם את הבבלים שהיו עסוקים בעיקר בלשנוא זה את זה, תוך שהוא מלמד אותם את חכמת החיבור.

גם היום עלינו להתאחד לפי אותה השיטה שתכליתה "על כל פשעים תכסה האהבה".

כמו במשפחה שבה כל ילד יכול לבחור בכיוון משלו ועדיין כולם אוהבים את כולם, כולם עוזרים לכולם, כך עלינו לדאוג שהעולם כולו יהיה כמו משפחה אחת גדולה. אז מה מונע מזה להתרחש? שהאדם פשוט לא יודע שיש לו אפשרות להרגיש טוב גם מחוץ למשפחתו, ולהגיע ממש למצב של גן עדן שבו כולם עוזרים לכולם וכולם מסתדרים עם כולם. את החיים האלה אנחנו לא מסוגלים לתאר…

אלה הדברים שאברהם הסביר לבבלים: מכיוון שאנחנו נמצאים תחת שליטתו של האגו המתגבר, לא נוכל להתקדם בחיים. כל הכוח שלנו מתבזבז על הישרדות ומאבק בזולת. מה לעשות? להתעלות מעל האגו. כל אחד יוכל להמשיך להחזיק בדעותיו, אך יהיה עליו לאהוב את האחרים, וזה "על כל פשעים תכסה האהבה". בדיוק כמו במשפחה.

מתוך התכללות הדדית נתחיל לוותר זה לזה, להתכלל בתוך הרצונות של הזולת ולעזור לו. כך נייצב שדה כוח מיוחד הנקרא "משפחה" או "עם". ענן של אהבה, של התחשבות ושל הדדיות, דבר חדש שלא היה קודם.

כמתואר בהגדה, לאחר שנכיר בכך שהאגו, פרעה, שולט בינינו, נעזוב את מצרים ונגיע להר סיני, להר של שנאה. נסכים להתעלות מעליו ומעל האגו שלנו ולהיות "כאיש אחד בלב אחד", להיות בערבות הדדית, לקבל את התורה הנקראת "חכמת החיבור" ורק אז… ניוולד סוף סוף כעם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest