דף הבית / המשבר ופתרונו / אושר: שיעורים מהמדע החדש

אושר: שיעורים מהמדע החדש

דעה: בחיפוש אחר הנאה והימנעות מכאב, אנו שאפנו לטוב ונמנענו מהרע, ובכך שרדנו כמין האנושי. החיפושים אחר רגשות חיוביים – זה המנגנון ששמר על המין האנושי והגדיל אותו מספרית.

אבל בלב של החיים שלנו נמצא פרדוקס (עובדה!): ככל שהחברה מתעשרת, האנשים בתוכה לא נהיים מאושרים יותר. מספר המקרים של הדיכאון עלה ב – 40% , הפשע גדל ב- 300%.

למרות שההכנסה הריאלית לנפש עלתה, האחוז של המרוצים ממצבם הכלכלי ירד. רמת החיים דומה לאלכוהול וסמים – יש לשמר אותה, כלומר, צריך לרוץ מבלי לעצור כדי שרמת האושר תישאר במקום.

ישנם שבעה גורמים המשפיעים עלינו: היחסים במשפחה, המצב הכלכלי, העבודה, הקהילה והחברים, הבריאות, החופש האישי, הערכים האישיים. פרט לבריאות וההכנסה, הם כולם קשורים לאיכות מערכות היחסים שלנו עם אנשים אחרים, כל אחד מהם מושפע בצורה עמוקה על ידי התנהגותם של אנשים אחרים.

הכנסה: אם ההכנסה של אנשים אחרים עולה, אני לא מרוצה מהכנסתי.

עבודה: אם מכר שלי מקבל תגמול, אני מרגיש שאני גם צריך את זה.

חיי משפחה: אם הנוהג של גירושין מתפשט, אני נכנס לחוסר ודאות.

קהילה מקומית: אם מהגרים עברו לאזור המגורים שלי, הסבירות של שוד גוברת.

בריאות: אם הביטחון הסוציאלי גדול יותר, הדיכאון נסוג.

חופש: אם אנשים מפחדים להביע את דעתם, החיים הופכים לחסרי צבע.

ערכים: אם הסביבה הופכת להיות אגואיסטית יותר, החיים שלי נהיים מסובכים יותר.

ככל שהמיקום שלנו בהיררכיה גבוה יותר, כך ההרגשה העצמית טובה יותר. השאיפה למעמד היא בבסיס של הטבע האנושי.

ההבנה של האושר תעזור לנו לבדוק האם החברה שלנו מאורגנת בצורה נכונה, היא תעזור לפתח את הרעיון של טובת הכלל, שסביבו האנשים יהיו מסוגלים לשלב את מאמציהם. אנחנו רוצים להגדיל את האושר הכללי ומכריזים על המחויבות שלנו למטרה זו.

התייחסותי: אין ספק שזוהי מטרה נפלאה. רק קודם כל צריך להבין, שהאושר הוא אפשרי רק מחוץ לאגו שלנו, לא בתוכו, ולא בדיכוי שלו. לכן אנחנו זקוקים לשיטת היציאה מהאגו, לחכמת החיבור, חכמת הקבלה, או ליתר דיוק, לאותו האור, הכוח של אהבה והשפעה שבא לידי ביטוי ביישום של השיטה.

ידיעות קודמות בנושא:
האושר תלוי בזולת
סוד האושר
לספור את האושר, לא את הכסף!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest