דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור של חג הסוכות

אור של חג הסוכות

laitman_8526_70.jpg

סוכות זה חג מאוד סימבולי עבור העבודה הרוחנית שלנו. הוא מגיע לאחר הכרת הרע, המתרחשת ביום כיפור, כשהאדם מבין, עד כמה שהרצון ליהנות שלו, האגואיזם שלו, כל הטבע שלו הוא רע, ואין לו שום אפשרות לצאת ולהיפטר ממנו. זו תוצאה של עבודה מקדימה גדולה וקשה.

בראש השנה האדם מחליט להתחיל בחיים חדשים, לא משנה מה יהיה, ולעלות מעל הטבע שלו, וכך לעלות למדרגה הבאה. ביום כיפור הוא מגלה, שאין באפשרותו להגיע לזה, כי הכלים (הרצונות) שלו אינם מתאימים לכך. ואז הוא מבין, שרוחניות וגשמיות מחוברים יחד, וכל מדרגה עליונה נבנית על בסיס המדרגה הקודמת.

לא מחכה לך איזה עולם רוחני, שאליו אתה פשוט צריך להיכנס מהעולם הזה. אתה צריך לקחת הכול, כל מה שיש לך במצב הנוכחי, לארגן את כל זה מחדש, ובאופן כזה לבנות את המדרגה הבאה שלך. במדרגה הנוכחית יש לנו דברים חשובים, היינו הגשמיות, ואילו הרוחני לא נראה לנו חשוב, כי בינתיים לא יכולים ליהנות מזה. השפעה, דאגה לזולת, אהבה לבורא – את כל זה אנחנו מרגישים כלא חשוב ושאין בו צורך, בדומה לפסולת.

אנחנו מסכימים לעבודה רוחנית, אבל רק בשביל לרכוש ידע והבנה, כדי לקבל שכר עבור העבודה הזו. אבל איננו מבינים, שדווקא מאותם הדברים "הלא חשובים", מה"פסולת", בהעלותם מעלינו ובבניית סככה מהם, כיסוי – אנחנו יוצרים כלי חדש.

אותם הדברים הלא נחוצים והלא חשובים עבור הרצון שלי ליהנות, מסתירים את האגואיזם שלי, מרסנים ומרגיעים אותו, ויוצרים מעליו צל. ואם אני מוכן ושמח להישאר תחת הצל הזה, ובתוך אותו הצל מוכן ורוצה לבנות בתוכי רצון להשפיע, אז מגיע אלי אור של חג הסוכות.

רשומות קודמות בנושא:
אור מיוחד של חג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest