תשובה היא אור

laitman_2010-11-23_8284-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 3

שאלה: כיצד אתה יכול להסביר את התופעה, שלשאלות חדות שמופיעות היום, אתה נותן הסבר מחר?

תשובתי: שאלה נכונה מאוד! דברים מסוג זה ניתן לשמוע לעיתים קרובות מהתלמידים. הם אומרים: "הרב יודע…הוא בכוונה שואל אותך שאלה ולמחרת נותן תשובה…אתה שואל היום, והוא קולט את השאלות שלך" וכולי. אין דבר כזה! הכל מאוד פשוט.

מופיעה אצלך שאלה, רצון להתמלא במידע כלשהו, בהרגשה כלשהי. אתה נכלל בקבוצה, בשיעור ומקבל תשובה, מילוי. אתה יכול באותה הצלחה לקחת את השיעור שלי מלפני חודש וגם כן לראות, שנתתי לזה תשובה. כל זאת רק משום שהופיעה אצלך השאלה, רק בגלל זה!

אור, זה נקרא תשובה, הוא נמצא מסביבנו בנפח בלתי מוגבל. אנחנו נמצאים עכשיו בעולם אין סוף. אך מרגישים מעולם האין סוף הזה רק חלק קטן וחשוך ביותר. עד כדי כך יש כל כך הרבה הסתרות מסביב. 125 מסכים של הסתרה. ולכן אנחנו מרגישים רק את העולם שלנו.

ברגע שבאדם מופיע רצון למצב יותר עליון, שמכוון לא לתוך עצמו, אלא קצת החוצה, אז הוא מיד מתחיל לגלות עבורו שאלות חדשות, ולקבל עליהן תשובות. הכל תלוי ברצון, ואין שום דבר אחר.

ואילו האור מסביבנו נמצא במנוחה מוחלטת, ואתה משׂיג אותו. חסר לנו רק רצון. לכן, אם אני מתחבר עם הקבוצה, אם אני מתחבר עם החברים, אם אני מנסה לבוא איתם במגע, אני תופס את הרצונות שלהם. ואז נוצר אצלי כלי גדול, אפשרות גדולה למילוי.

"ואהבת לרעך כמוך", זוהי ההוראה העיקרית של חכמת הקבלה. זהו הכלי העיקרי לקבלת האור. מה הכוונה "ואהבת לרעך כמוך"? צרף לעצמך את הרצון שלו. ייצֵא לך מינימום כפליים. ולמעשה לא כפליים, אלא מוכפל בהתנגדות של האגואיזם שלך – ייצֵא לך רצון ענקי.

בזמן שאתה מצרף את ה"זולת" אליך, כמו את עצמך, אתה צריך לעבד את כל האגואיזם שלך מקבלה, מדחייה, להשפעה. אז נוצר לך כלי עצום, האור מיד ממלא אותו, והנה יוצאת לך השׂגה רוחנית.

נכון. אם אני שואל שאלה היום, אני יכול לקבל תשובה גם היום וגם מחר, לא משנה מתי. אך בדרך כלל זה מתרחש בזמן השיעור, כשאתה נכלל גם ברצון הכללי, ובאור הכללי, שיחד עם זה מתגלה מסביבך , כפי שהוא נקרא "אור מקיף".

מתוך שיעור מס' 3 בכנס במוסקבה, 11.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המקור לכל השאלות
את כל התשובות נותן האור
התשובה – בגילוי הבורא! (למתקדמים)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest