אור, בוא אליי!

שאלה: אני לא מצליח להבין מה זה האור המחזיר למוטב. איך אני יכול לדרוש אותו בזמן הלימוד?

תשובתי: 1. לכל הפחות תשתדל לזהות בתוכך את כל אותן התכונות, שעליהן אנחנו קוראים בספר הזוהר. תשתדל לזהות היכן הן נמצאות בתוכך, "תחפור" בתוך הרצונות שלך, במחשבות שלך, בתוך עצמך. בכך אתה מרחיב את הכלים/הרצונות/תכונות התפיסה שלך. אתה מחפש ביניהם, ומתחיל להבדיל ביניהם. הרי התכונות האלה כבר קיימות בך.

2. אם אין לי נחיצות לתיקון, אז המילים האלה "האור המחזיר למוטב" הן עבורי נטולות חיים. אם אני זקוק לתיקון, אז אני מצפה לאור הזה.

אבל אם אין לי נחיצות כזאת, אז אינני יודע מהו האור הזה. המקובלים אומרים שצריך לצפות לביאת האור. "נו שיבוא כבר… המקובלים אומרים, ואני מסכים שזה טוב", אך אינני יכול למשוך אותו בצורה כזאת.

כתוב, שבכל רגע צריך לצפות לישועה. "ישועת ה' כהרף עין", זה מדובר דווקא על האור המתקן, המחזיר למוטב, לבורא.

הרצון והנחיצות שלנו צריכים תמיד להקדים את הפעולה שאנחנו דורשים מלמעלה. אחרת זה אף פעם לא יקרה. או שאנחנו בעצמנו מזמינים בנו ייסורים, "ייסורי אהבה", רצון חזק מאוד לאור, או שהוא יבוא בצורה של ייסורים מאולצים, בדרך של "בעיתה".

אך ללא הייסורים, ללא השאלה, ללא הרצון, אינני יכול להשיג את אור התיקון. אני צריך בכל מקרה לראות שהמצב שלי הוא לא טוב, שאני חייב לתקן אותו. אני צריך להבחין בבעיה שבו, לא מפני שאחרים אמרו לי על כך או שקראתי בספר, אלא מפני שלאחר המאמצים שלי להתחבר עם החברים אני מגלה שאינני יכול להמשיך כך.

ואז, אם מתגלה בתוכי רצון אמיתי לתיקון, מייד מגיע האור. הרי האור נמצא במנוחה מוחלטת. דרוש לנו רק הרצון שהאור המתקן ישפיע עלינו.

ניתן לומר שהאור נוכח בתוך הרצון, אך הוא יתגלה רק כשהרצון הזה ישיג את המידה האמיתית.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה אור
תאחל והאור יבוא!
מנוף של אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest