דף הבית / חינוך, ילדים / אופנה לשינוי אינטגרלי

אופנה לשינוי אינטגרלי

שאלה: אתה אומר, שהמקצוע של המורה ללימוד אינטגרלי יהיה מבוקש מאוד. מה הכוונה "מבוקש"? איך אפשר לעשות שצורת החשיבה החדשה תהפוך ליוקרתית?

תשובתי: אני חושב שצריכה להתייצב דעה חברתית, הסכמה כללית בזה, שאדם שעוסק בלשנות את עצמו, והלימוד על העולם האינטגרלי החדש שבו אנחנו חיים יהיה מכובד על כולם, הוא מיוחד. כדי שזה יהפוך לאופנה, שזה יהפוך למשהו מיוחד, כמובן, שכאן לאנשים צריכים לעזור כלי התקשורת.

אבל כאן נשאלת השאלה: או שאנחנו הולכים דרך "השלטונות", מנסים להחדיר את השיטה האינטגרלית דרך המוסדות המדיניים, ואז כל זה נעשה דרך רדיו, טלוויזיה, אוניברסיטאות, בתי ספר, כאיזה שיעור, תחום חדש. אם בעבר, למשל, היו מדעי החברה, אז עכשיו זה יהיה מדעי חברה אינטגרליים חדשים, עולם חדש.

אני חושב, שבעיקרון, אפשר להשיג את זה, מפני שצבא עצום של מדענים, חוקרים, אנשים חכמים, מכובדים, בעלי שכל ישר, מסכימים עם זה, תומכים ומבינים את הצורך בלימוד אינטגרלי. כלומר, אפשר באמת לפתח את זה ו"לקדם" דרך מכשולים ביורוקרטים ממשלתיים.

ומצד שני, אפשר לעשות את זה גם בדרך אחרת, "מלמטה", כאשר בכל מיני אוניברסיטאות נפתחים חוגים ופקולטות אלטרנטיביות. אפשר לשדר את התוכנית של ההשכלה האינטגרלית בטלוויזיה, מפני שהיא לא מכוונת נגד משהו או מישהו, לא מאיימת על אף אחד ועל שום דבר, להיפך, זוהי מערכת חדשה ומעניינת של ידע פסיכולוגי.

אפשר ללמד את זה כפסיכולוגיה חדשה, פסיכולוגיה של הזמן החדש, מפני שהפסיכולוגיה המסורתית כשלעצמה, עם התפתחות של האגו הליניארי כבר מיצתה את עצמה. עכשיו, כאשר האגו הפך לגלובלי, אז הפסיכולוגיה הישנה למעשה כבר לא פועלת, לכן, הבשיל הצורך ליצור פסיכולוגיה חדשה, גישה חדשה, שלא קיימת.

אני חושב ששיחות בטלוויזיה וברדיו על הנושאים האלה, המאמרים בעיתונות, בכל מקום שרק אפשר, יהיו בעלי ביקוש רב, מפני שהאנשים מעוניינים לדעת אילו שינויים מתרחשים באדם, ומי הוא בעצם היום האדם. באופן כזה, אפשר להגיע בהדרגה לכל אחד ולעניין אותו.

לכן דרושים לנו מורים. אם אנחנו לא נכשיר עשרות מורים שיוכלו לתת הרצאות, שיחות בכל מיני ארגונים, אז לא יהיה לנו ממה להתחיל.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפופולאריות של השיטה האינטגרלית
העם הוא הממשלה החדשה
חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest