דף הבית / אקטואליה / "אויבי איש יושבי ביתו"

"אויבי איש יושבי ביתו"

שאלה: בשנה החולפת נרצחו עשרים וחמש נשים. ביום שישי שמענו על מקרה מזעזע של זוג צעיר. הבעל, שוטר במקצועו, שהחברים נהגו לכנותו "החנון של הצוות", רצח בשתי יריות אקדח את אישתו, מנטורית לזוגיות במקצועה, לעיני ארבעת ילדיהם הקטנים.

כשהוא נשאל בחקירה הוא אמר שאין לו הסבר למה הוא עשה את זה, ושהוא מתחרט על כך. כל הסובבים שמכירים אותם, המומים לחלוטין. מספרים על זוג נורמטיבי לחלוטין, משפחה טובה, מאושרת. האבסורד הוא שהנרצחת עצמה לימדה נשים אחרות איך לזהות נורות אדומות בזוגיות אלימה. המקרה הציף הרבה פחדים בציבור מהרעיון שאם זה קרה לה, זה יכול לקרות לכל אחת. איך ייתכן שאדם נורמטיבי לחלוטין, ינקוט בצעד קיצוני ואלים כזה?

תשובתי: זו דוגמה לכך שאנחנו לא יודעים מה זה נקרא "אדם נורמטיבי". במקרים האלו אנחנו לא יכולים לסמוך על הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, וכל מי שחושב שהוא יודע איך לעסוק עם אנשים, עם החברה, בגישור וכן הלאה, אין בזה שום דבר יסודי ואמיתי. ולכן מה שקורה, קורה. ופתאום אנחנו אומרים "אוי, איך זה יכול להיות?", מי שאומר "איך זה יכול להיות?", סימן שהוא פשוט לא מבין בעניין, לא מבין את המקצוע, לא מבין איך זה באמת יכול לקרות, ולכן עבורו זה דבר שקורה פתאום ללא שום הכנות ונתונים ברורים מהטבע.

שאלה: איך היית מגדיר אדם נורמטיבי?

תשובתי: אדם שלומד כל הזמן על הטבע שלו, ולא סומך רק על כל מיני עבודות מהאוניברסיטה ומהפסיכולוגיה, כי ודאי שאנחנו לא מבינים את טבע האדם.

שאלה: האם בכל אדם נורמטיבי טמון פוטנציאל אלים כזה?

תשובתי: ודאי שכן. מיום ליום האגו של האדם עולה יותר ויותר, ואם אתה לא מלמד אותו איך יום יום הוא צריך לעלות למעלה מהאגו שלו ולנהל אותו בצורה נכונה על ידי חיבור עם סביבה קטנה נכונה, אז רק יהיה עוד יותר גרוע. וזה יקרה קודם כל במשפחות, איפה שיש לחצים גדולים על האדם מכל הכיוונים. אז קודם כל האישה והילדים נמצאים בסכנה.

שאלה: אז הטריגר הוא האגו?

תשובתי: זו התגברות הרצון לקבל מיום ליום, שלא נמצא בשליטת האדם, אלא מה שבשליטתו זה רק ללמוד את שיטת האיזון של הרצון לקבל יום יום.

שאלה: אנחנו קוראים שבדור האחרון "החוצפה תגבר", כתוב "", ו"אויבי איש אנשי ביתו" (מיכה ז', ו'). האם המקרים שאנחנו רואים ושומעים עכשיו אלה סימנים לכך?

תשובתי: ודאי, וזו רק התחלה.

 

 

מתוך ישיבת כתבים, 7.2.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest