דף הבית / המשבר ופתרונו / אודות החזרת הייצור לארה"ב ולאיחוד האירופי

אודות החזרת הייצור לארה"ב ולאיחוד האירופי

מאמר דעה של מיכאל חזין, כלכלן:

נושא החזרת הייצור מסין ומדרום-מזרח אסיה למדינות המטרופולין בתור תרופת פלא למשבר, מופיע בזמן האחרון לעיתים קרובות בתקשורת. כל הדיבורים על החזרת הייצור הם בעלי משמעות, רק אם הייצור במדינות האלטרנטיביות יושמד.

כיום גם זה בלתי אפשרי, כיוון שזה יעורר נפילה ברמת החיים של האוכלוסייה פי שניים במדינות המפותחות, מה שיפיל את המבנה החברתי-פוליטי שלהן. אבל ככל שהמשבר מתפתח, כך החזרת הייצור תהפוך להיות משמעותית, אם תתלווה להשמדת נקודות הייצור האלטרנטיביות. ואז יגיע הזמן להנחית מכה מקדימה. ואני לא פוסל את העובדה שתוכניות דומות כבר היום נמצאות בתהליך פיתוח.

התייחסותי: החזרה והשיקום של הייצור התעשייתי למדינות המפותחות, חזרתו למטרופולין, היא בלתי אפשרית, כיוון שזה מנוגד לחלוטין להתפתחות האנושות, ליצירת החברה הפוסט-תעשייתית. מוכרחים להעסיק את המובטלים בתחום התעסוקה החדש של האדם, בהפיכתנו לחברי קהילה אינטגרלית.

יש להקטין את הייצור, בלי ניסיונות שיקום, לפי מידת חוסר הנחיצות בו, עד לרמה ההכרחית באופן רציונאלי על מנת לספק את כל הנחוץ לכל חברי הקהילה הבינלאומית. יש ליצור שיטת ייצור חדשה – מפעלים ממוחשבים, ייצור בהדפסת תלת-מימד, החלפת אנשים ברובוטים בכל תחומי הפעילות הנחוצה לאנשים.

ידיעות קודמות בנושא:
הלם גלובלי בעקבות צמצום הייצור בארצות הברית ובסין
ואקום של ערכים נגד הכלכלה
העולם מוכן להתהפך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest