דף הבית / אקטואליה / אובדן תמיכת יהודי ארצות הברית בישראל

אובדן תמיכת יהודי ארצות הברית בישראל

שאלה: איך ממצב של תמיכה כמעט אוטומטית בישראל בקרב היהודים בארה"ב, הגענו למצב שבו ישנם בקרב היהודים שונאי ישראל רבים והם מתרבים וגאים בשנאה שלהם לישראל?

תשובתי: אין אנטישמים גדולים יותר מהיהודים עצמם, כי נמצא בהם שורש אנטישמי של אנטי-חיבור, אנטי-השפעה. זה קיים ביהודים הרבה יותר מאשר בעמים אחרים, כי הם עברו את השבירה ונמצאים ממש בקצה השני של התיקון, זאת גם הסיבה  שהתיקון מיועד להם. עלינו להבין שאנחנו מגיעים כבר למצבים שבהם מתגלה האמת. גם היהודים שנלחמו בימי מתתיהו ובימי מצדה וכן הלאה, נלחמו נגד יהודים, אנחנו לא צריכים שונאים אחרים.

שאלה: מדובר על קהילה שהייתה מאוד פרו-ישראלית ובעלת ארגונים ולובי פרו-ישראלי חזק שפתאום התהפכה. מה הסיבה למהפך?

תשובתי: כל עוד הם היו צריכים לבסס את עצמם בארה"ב, הם ראו את עצמם כתוצאות מהשואה ופוגרומים ברוסיה. אבל כאשר נפטרו הסבים והסבתות וההורים שסיפרו לילדים על מה שהיה, נוצר מצב אחר אצל הילדים או הנכדים, הם כבר לא רוצים לשמוע על כך. החיים בימינו אחרים, לכן הם מתנהגים כך.

הקשר שהיה פעם בין היהודים בגלות השתנה, כי כולם היו מוקפים בשנאה. עכשיו אין את הכוח השלילי של השואה והפוגרומים, וגם אין כל כך קשר לסבים, לסבתות ואפילו להורים, ומצד שני יש היום יחס שלילי ליהודים מכל מיני ארגונים כמו אגודות סטודנטים, קולגות בעבודה, אז היהודי מרגיש שכדאי לו להפסיק להזדהות עם יהדותו.

 

שאלה: זה נכון שיהודים רבים מפסיקים להזדהות עם יהדותם. אבל יש יהודים שממש פיתחו אידיאולוגיה שלמה נגד מדינת ישראל, מה הסיבה?

תשובתי: מדובר בכוח הגנתי שעוזר להם לבנות תיאוריות ושיטות שונות כדי להוכיח שהם צודקים בכך שהם שונאים את היהדות ושונאים את מדינת ישראל. הם רוצים להראות שהם נגד ומרגישים בזה תמיכה וגאווה. במצב שאני רואה שלא אוהבים אותי בכל העולם, אני משתדל להתלבש ולצבוע את עצמי בכל מיני צורות אחרות.

 

מתוך ישיבת כתבים, 13.5.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest