דף הבית / כלכלה / כסף / אהבתם של קדאפי והמערב לשקר הגדול

אהבתם של קדאפי והמערב לשקר הגדול

דעתו של קישורה מחבובאני, דיקן באוניברסיטה הלאומית של סינגפור, מחבר הספר "חצי הכדור האסייתי החדש", מתוך מאמר שפורסם בעיתון הלונדוני "The Financial Times": "הרודנים מאבדים את השלטון. הדמוקרטיות קורסות ופושטות את הרגל. האם זהו סימן לכך ששינוי מהותי התרחש בהיסטוריה האנושית?

גוש האירו נוצר על בסיס שקר גדול: הסתירה בין האיחוד המוניטארי והעצמאות התקציבית הייתה אמורה להיפתר באמצעות התעקשות על משמעת פיננסית. הראשונים שהפרו את הכלל הזה היו צרפת וגרמניה. כולם שתקו, והחלו גם הם להפר אותו (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד). בינתיים, עבור השקר הזה לא היה צריך לשלם. המשבר הפיננסי בשנים 2008-09 שינה הכול: היה צריך להציל את הבנקאים על חשבון משלמי המיסים.

גם העם האמריקאי זועם על הממשלה שלו. אף מנהיג אמריקאי אינו מעז לספר לעם את האמת. אסור להגיד את האמת הלא נעימה. המנהיגים מקווים שזה מיתון רגיל, שתהייה "התאוששות". אבל זהו לא מיתון רגיל. במקום לגבות מיסים ולספק לאוכלוסייה שירותים חברתיים, הממשלה מחלקת אותם לקבוצות בעלות אינטרס. הרי האליטות הפיננסיות קשורות באופן הדוק עם האליטות הפוליטיות. הפוליטיקאים ידאגו לאינטרסים של הבנקים, ולא לאינטרסים של פשוטי העם".

התייחסותי: אנחנו נבראנו בכזאת צורה, שהרגשת האיחוד ממלאת אותנו (את רצונותינו) פי אלפי פעמים יותר מאשר כל המילויים האגואיסטיים של העולם שלנו. ורק המילוי מהרגשת האיחוד הזאת יכול לשמש שכר הולם עבור כל מאמציו של האדם. הרי כאשר האדם מרגיש את ההרמוניה של המערכת הפנימית של הקשרים בין בני האדם, הוא משיג את הרגשת הנצחיות והשלמות.

זה מאפשר לו לא לחשוב על הגדלת השכר, שתפר את הרמוניית האיזון עם הטבע. אולם ניתן להגיע למצב כזה רק על ידי בניית סביבה נכונה, כלי תקשורת נכונים ושיטת חינוך נכונה.
ידיעות קודמות בנושא:
הדיאגנוזה שנעשתה לכלכלה העולמית
התפרקות האיחוד האירופי – סטייל ברית המועצות ואף גרוע מזה!
הבסיס הרעוע של האיחוד האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest