דף הבית / אהבה / אהבתו של יהודי

אהבתו של יהודי

שאלה  מה – Facebook: האם "ואהבת לרעך כמוך", נוגע רק ליהודים? האם בחכמת הקבלה ליהודי חשוב לאהוב את כל בני האדם על פני האדמה, למשל, אוקראינים, רוסים, או שרק את היהודים?

תשובתי: התורה מדברת על המבנה הכללי של העולם. כמו שנאמר: "ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים".

שאלה: כלומר אתה מכנה את התורה כספר עולמי?

תשובתי: בוודאי. זהו ספר עולמי וזוהי דת עולמית שנמסרה בבבל העתיקה לכל האנושות באותה צורה שבה היא הייתה קיימת בזמנו, אבל רק קבוצה קטנה של אנשים קיבלו אותה, כמה אלפי אנשים מכל תושבי בבל שדבקו באברהם. לכן אפשר לומר שהיא קיימת לא רק עבור יהודים וצריכה להיות בשימוש של כולם. החוק "ואהבת לרעך כמוך", הוא החוק העיקרי בתורה, אבל תחילה צריכים ליישם אותו חסידיו של אברהם, ואחר כך כל העולם יקבל את הרעיון. לא תהיה ברירה אחרת, מפני שבטבע הכול מקושר בצורה כזאת שבכל מקרה כולנו נהיה חייבים לפעול כך בינינו ולהביא את עצמנו להבנה הדדית טובה.

שאלה: את מי צריך לאהוב, מי שלומד את חכמת הקבלה? מיהו "הזולת"?

תשובתי: זולת, זה בסופו של דבר כולם. אבל יישום הרעיון הזה צריך להתחיל מקבוצה קטנה, שתתרחב יותר ויותר. עם זאת, אין חשיבות לכל הלאומים. מפני שיהודי זה לא לאום, אלא אוסף של עמים קטנים שחיו בבבל העתיקה, לפי החוק הזה, זו אידאולוגיה. לכן, גם היום, אם למשל אדם צרפתי במוצאו עובר ליהדות, כיצד הוא יכול להשתנות? הוא הופך להיות יהודי לפי הכוונה הרוחנית שלו להשגת המטרה.

יהודי, נובע מהמילה "חיבור", "איחוד". "ישראל" הכוונה "ישר-אל הבורא", ולכן לפי הנטייה וההשתוקקות הזו האדם נקרא יהודי. מספיק שיקבל את החוק הזה, לא צריך שום דבר אחר.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest