דף הבית / אהבה / אהבה ששוברת את "לב האבן"

אהבה ששוברת את "לב האבן"

שאלה: מה אני יכול לתת לבורא?!

תשובתי: בעולם אין סוף אתה הרגשת חוסר נעימות כלשהו מהקבלה, אתה עצרת ואמרת לעצמך שאתה לא רוצה לקבל יותר. ובעולם השבירה, "עולם הניקודים", אתה נשברת מפני שלא יכולת לקבל על מנת להשפיע. אנחנו יודעים מתוך "תלמוד עשר הספירות", שה"פרצופים" העליונים הכניסו בכוונה טעות בחישוב. אבל מדוע בכל זאת אתה נשברת? – מפני שהתגלתה לך אהבה שלא יכולת לקבל אותה בעל מנת להשפיע, לא יכולת להחזיר אותה!

לא המילוי עצמו חשוב, לא חמש המנות שמגיש לך בעל הבית. חמש המנות הללו מופיעות עוד ב"עולם אדם קדמון", וברור לך האם אתה מסוגל לקבל אותן או לא. איתן הכול ברור. אבל עכשיו התגלה שלבעל הבית יש יחס מיוחד כלפיך – הוא אוהב אותך! ואתה לא יכול לסבול את היחס הזה, הוא שובר אותך.

האהבה שוברת בצורה הכי קשה, מפני שאין לך מה להחזיר. אתה לא יכול לעשות כלום. לכן האדם שמסור למישהו, כמו למשל אישה כלפי בעלה, קונה אותו לחלוטין. אם היא מראה לו שהיא מוכנה לעשות הכול למענו, הוא לא מסוגל לדחות אותה. זאת אהבה ללא תנאי.

אהבה כזאת, שלא ניתן לעמוד בפניה, מתגלה ב"שבירת הכלים". הנברא לא מסוגל לשלם עבורה, אין לו במה להשלים אותה. לכן, כתוצאה מהשבירה אנחנו מתחילים סוף סוף לחפש, ומגלים מה אפשר להחזיר בתמורה לאהבה של העליון.

כתוצאה מזה אנחנו מבינים מהם "שני המאורות הגדולים", "מלכות" ו"זעיר אנפין", הנברא והבורא שנעשים כאחד: "אני לדודי ודודי לי".

שאלה: האם אני לא יכול לשלם באהבה, אני יכול לשלם רק במסירות שלי, הערכה, הערצה, הכרת גדולתו?

תשובתי: זה נכון מאוד, כיוון שאין לך קנה מידה אחר, מלבד הרצון שלך. אתה לא מסוגל למדוד אהבה, אתה לא יודע מהי אהבה. אתה מכיר אהבה רק מתוך ה"כלי" שלך.

נראה לך שלבטא אהבה כלפי הבורא, זה להחזיר לו מספר קילוגרמים של רצון עם ה"מסך". אבל האהבה אופיינית רק לבורא. אם אתה מודד ועושה חשבון כזה, אז בזכות הקשר ביניכם, אור האהבה שלו ממלא את שניכם. זה נקרא שאתם "מתכסים בשמיכה אחת".

אור האהבה מגיע מהבורא ועוטף את שניכם כי אתם מגיעים לדבקות, מפני שאהבה הדדית נקראת דבקות. יש לכם "כלים" משותפים שמתמלאים באור משותף בזכות ה"מסך" המשותף.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 17.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מעכשיו החשבון הוא רק על אהבה
ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך
מה אנחנו יכולים לתת לבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest