דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אהבה לפי החשבון העליון

אהבה לפי החשבון העליון

שאלה: מה מחייב אותי לקיים את הברית שנכרתה עם הבורא?

תשובתי: דבר אינו מחייב אותך! לדוגמה: התאהבתי בבחורה ולאחר חודש אינני מעוניין בה. מה לעשות? – אומרים לי: "אתה חייב להיות לידה כל החיים". מה פתאום?! הרי זהו שקר ולא ציווי הלב. אם אני עכשיו שׂונא אותה, כיצד אוכל לחיות עימה כל החיים?! אז כיצד אנחנו כורתים ברית נישׂואין? הרי ברור שלא נוכל לחיות כל החיים באהבה, אהבה היא שקר מוחלט!

לברית נישׂואין קיים שורש עליון, ברית של הנברא עם הבורא שמבוסס לא על אהבה גופנית, אלא על השׂגת המטרה העליונה. ואהבה נקראת עזרה הדדית בהשׂגת המטרה הזאת. בכך שאני מבין את העיקרון הזה, אני חייב להתעלות מעל לרצון ליהנות וללכת כל החיים בהשפעה. אני לא חותם מתחת לזה שאני אוהב אותה כל החיים, זה בלתי אפשרי וזה בכלל לא תלוי בי, על זה בכלל לא מדברים. אני חותם שאני תמיד אתייחס אל הבורא כאל גדול, אשר אותו אני רוצה לגלות באמצעות הברית שנכרתה. לכן נאמר: "איש אישה זכו ושכינה ביניהם". אחרת לא יהיו נישׂואין!

בעל הבית הוא זה שחשוב לי ולא השולחן עם המטעמים שעומד בינינו. המטעמים משמשים רק להשׂגת הקשר הראשון בינינו, עד שאבנה קשר יותר גבוה עם בעל הבית, כדי להשׂיג אחר כך את הקשר הגבוה הזה. כלומר, אנחנו כורתים ברית עם בעל הבית לא ברמה של אהבה זה לזה בגלל התענוגים שעל השולחן, כפי שמתחתנים בחור ובחורה עקב אהבה בהמית זה לזה. להיפך, אנחנו מעריכים זה את זה, מאחר ובזכות הקשר שבינינו אנחנו משׂיגים שורש עליון, את המטרה הרוחנית העליונה.

כעת נשאלת השאלה: כיצד ניתן להחזיק במטרה העליונה הזאת? – לשם כך קיימת הקבוצה, המקום של הערבות שלך, שמסוגלת לתת לך את כוח האמונה שתמיד ישרת אותך כ"חומר דלק", הרי בעצמך אינך מסוגל לכך. והבורא לא יחזיק בך אם לא תשקיע מאמצים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
שקר החן והבל היופי
להשיג ברית עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest