דף הבית / אהבה לבעלי חיים

אהבה לבעלי חיים

שאלה: סקר מצא ששני שליש מבעלי הכלבים היו מוותרים עבור הכלב שלהם על מערכת יחסים רומנטית, שליש היו מוותרים עבור הכלב על הצעת עבודה, תשעים וחמישה אחוז היו מעדיפים להישאר בבית ולהתכרבל עם הכלב מאשר לצאת לפגישה עיוורת עם בן או בת זוג אפשריים. יש איזו הרגשה שיותר קל לנו במערכת יחסים עם בעלי החיים מאשר עם בני אדם. למה?

תשובתי: זו רמת ההתקשרות עם מין החי, כי בפנים גם אנחנו כאלו. דרגת האדם, המדבר, זו דרגה שבה צריך להיות דומים לבורא. לבורא יש כוח השפעה, כוח אהבה, כוח התחברות. אם אין לי כוח כזה, אני רק רוצה ליהנות. אז אני מסתכל על כולם וחושב ממי או ממה אני יכול ליהנות מאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות, ומה התועלת מכל זה? אז באמת יותר טוב לי עם הכלב בבית.

שאלה: האם יכול להיות שיותר קל לנו להיות בקשר עם חיית מחמד בגלל שהיא אף פעם לא מבקרת אותנו, ואילו אנשים אחרים כל הזמן מעבירים עלינו ביקורת?

תשובתי: לא. זה כך בגלל שאנחנו מבינים זה את זה, קל לנו מאוד להבין את דרגת החי מפני שהחי פתוח, אני מכיר אותו, אני רואה אותו. הוא מבין אותי ואת היחס שלי אליו. אין לנו כאן מה להסתיר, או איך לסדר זה את זה. הוא מרגיש את מצב הרוח שלי, ולכן הכול בסדר.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 12.4.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest