דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אהבה ושנאה בקרב תלמידי רבי שמעון

אהבה ושנאה בקרב תלמידי רבי שמעון

שאלה: פעמים רבות אתה נותן את הדוגמה של תלמידי רבי שמעון, שגילו ביניהם שנאה עד שרצו להרוג זה את זה. קורה, שאני גם מגלה שנאה כלפי החברים ורוצה להרוג אותם, אני לא מבין מה ההבדל ביני לבין הקבוצה של רבי שמעון?

תשובתי: השנאה של תלמידי רבי שמעון התגלתה מהמדרגה הרוחנית הבאה, התעלות של האגו מעל האהבה הקודמת. נניח שהם נמצאים במדרגה 100, השיגו קשר מלא במדרגה זו ביניהם, אחר כך האגו שבהם עלה למדרגה 101 והם גילו במקום האהבה הקודמת שנאה גדולה יותר. זה מה שמאפיין אותם. הם הבינו ותפסו היכן הם נמצאים, הם הרגישו באופן מדויק וברור את המדרגה הקודמת, עד כמה הם אהבו זה את זה והיו מקושרים הדדית ביניהם, ולעומת זאת עד כמה עכשיו ליהפך הם שונאים זה את זה לחלוטין.

כלומר הורגש בהם מעבר ברור מאוד מפלוס למינוס, הכרה דרך כל מערכת הבריאה, למה זה מתרחש. הם הרי ננעלו על כל המערכת, בכך שהרגישו אותה כגלובלית, על-עולמית, הרגישו את כל העולמות, את כל המטריצה ואת הקשר עם הבורא שנמצא בה, מחייה אותה, מהווה את האנרגיה הפנימית שלה.

נניח יש חתיכת ברזל שבתוכה מתחיל לנוע זרם חשמלי, דחפים, קשרים וכולי. מהי חתיכת הברזל עצמה? לעומת זאת, האנרגיה החשמלית שמעוררת אותה יוצרת ממנה מחשב או עוד משהו, אז היא כבר חשובה. לכן צריכים גם את הברזל וגם את האנרגיה שממלאת אותו.

באדם, שנע במדרגות העולמות הרוחניים, מתגלה כל פעם הבנה גדולה יותר של "הברזל", כלומר של המערכת שבתוכה הוא נמצא. או שללא אנרגיה חשמלית ושאר הפרמטרים הוא מרגיש שהמערכת הרוסה, כגוף מת, או להיפך, מתגלה בגוף הזה אנרגיה שמחייה אותו ועושה כל מה שצריך. אצל מקובלים נצפים כאלה הבדלים והפרשים גדולים.

בכל מקרה גם במקרה אחד וגם במקרה אחר האדם לא מתנתק מהקבוצה, כפי שנאמר על רבי שמעון, שהרגיש כ"שמעון מן השוק". הוא הבין שזרקו אותו לשם מדרגה גבוהה דווקא כדי לעלות לדרגה גבוהה יותר.

כל זה מתרחש באדם הודות למדרגות הקודמות ולקבוצה שבה הוא נמצא. אחרת הוא היה מרגיש כך: הנה אני, זו העבודה שלי, אלה החיים שלי, אין שום דבר אחר וגם לא צריך. אבל מאחר והוא מקושר עם הקבוצה, אז כבר משפיע עליו האור המקיף, שאומר "צריך!".

מתוך שיעור הקבלה היומי, 06.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest