דף הבית / אהבה / אהבה היא מילוי רצונות הזולת

אהבה היא מילוי רצונות הזולת

שאלה: האם קיים גבול בין העולם הרוחני לעולם הגשמי? היכן הוא נמצא וכיצד אפשר לחצות אותו?

תשובתי: הגבול בין העולם הרוחני לעולם הגשמי נמצא בתוך האדם. אנחנו יכולים לבחון ולמדוד הכול רק ביחס לאדם, לכן היחס שלנו לעולם, לחיים, הוא סובייקטיבי מאוד: כל זמן שאני חי, היקום זוהר. אם אני יוצא מתוך האגו שלי, שמבחינה פסיכולוגית מהווה את הטבע שלי, ומתעלה מעליו, אז אני מתחיל להרגיש את כל הבריאה בצורה אחרת לחלוטין. מבפנים אני כבר רואה הכול באור של השפעה, אהבה, אלטרואיזם, החושים שלי תופסים מאפיינים, תכונות וערכים אחרים לגמרי, ולכן העולם נראה לי אחרת לגמרי.
שאלה: למה זה נקרא אהבה?
תשובתי: מפני שעם זאת, אני רוצה לעשות טוב לזולת. בעולם שלנו אני לא יודע מה נקרא ״אהבה״, אבל בחכמת הקבלה, אהבה היא היחס לזולת, שבו אתה רוצה למלא את כל סוגי הרצונות שלו. לעשות את מה שהזולת רוצה, זה נקרא לאהוב אותו.
בכך שאתה מרגיש את הזולת כמו את עצמך, אתה משיג את התיקון המלא שלך, יציאה ממסגרות העולם שלנו למסגרות העולם הבא, למדרגת ההשגה וההכרה הבאה.
הערה: בפיזיקה קיימת תופעה מעניינת שנקראת "סינרגיה", כאשר מערכת אינה שווה לסכום תת המערכות שלה. זה מזכיר לי במידת מה, את מה שחכמת הקבלה מדברת עליו. הקשר המופלא שנוצר בין בני האדם שמתחברים, ומתחילים להרגיש כאחד יחיד שלם שכבר אינו מתחלק לחלקים נפרדים.
התייחסותי: המשותף, הכולל, הוא הרבה יותר גדול מסכום החלקים המרכיבים אותו.
מתוך שיעור וירטואלי, 25.12.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest