דף הבית / קבלה ומדע / טבע / אהבה היא הנשק החזק ביותר

אהבה היא הנשק החזק ביותר

כל אחד רוצה לחיות בעולם שמתבסס על אהבה, אך יחד עם זאת אף אחד לא מאמין שזה אפשרי. אהבה נשארה רק בסיפורי ילדים, מפני שכל אחד מבין שזה טוב לילד ופחות מסוכן מאשר שנאה. לו היה אפשר שכל העולם יהיה כזה?! אנחנו חיים בעולם עוין, בו כל אחד מתחרה בשני, מי יצליח לאכול את מי והחיים הופכים לאומללים יותר. "אדם הוא עולם קטן", עם אותה העוינות שהאדם מתייחס אל העולם, הוא מתחיל להתייחס אל עצמו, הוא מממש את הרצונות האגואיסטיים שלו בעודו שונא את עצמו! פיצול אישיות זה רק מעמיק מחמיר.

אך דמיינו שהיינו יכולים לכוון את מבטינו ואת יחסינו אל דרך האהבה והעדינות. אם היינו מצליחים בין רגע להעלות את העולם הזה ולתקן אותו, כך שאף אחד לא יגנוב, לא יזיק לשני, לא ינצל את האחר? – היינו רואים עולם הפוך, ואף אחד לא היה פוחד שמחר חייו ייהרסו. הוא לא היה פוחד שנהרוס את כדור הארץ ונקבור את עצמנו מתחת לפסולת שיצרנו. הרי אהבה הייתה מכריחה אותנו לפעול בצורה נכונה ואופטימאלית. לא היינו צריכים לחפש מיליארדי מקומות עבודה רק כדי להעסיק את האוכלוסייה בייצור דברים שאף אחד לא צריך. שלא יעבדו, בין כה וכה כל אחד יקבל את מה שהוא צריך. הם הרי לא יצטרכו שום דבר מיותר, כשהם יחיו בעולם כה טוב ומלא חן. ואנחנו לא נזהם את הכדור הזה בתעשיות מיותרות, אשר מהוות 90% מכלל התעשיות הקיימות.

אם נתבונן בטבע, נראה שבטבע שום דבר אינו לשווא. הביטו על חייו של עולם החי מההתחלה ועד הסוף, בכל הצורות הנמצאות במחזור החיים, כל דבר שקיים נמצא בשימוש בפעם שנייה ב-100%. כל המחזורים סגורים לגמרי, למעט מה שהאדם עושה, כל דבר שנוצר על ידו אינו חוזר לטבע בצורתו הטבעית, רק בצורת רעל שמרעיל את הסביבה.

לו היינו מתייחסים אחד לשני באהבה, היינו הופכים את העולם למקום נקי לחלוטין! האהבה הייתה מכריחה אותנו לא לדרוש שום דבר מיותר, והכול היה מתאזן. בניגוד להיום, כאשר כל האוקיינוסים מלאים בזבל ובפסולת רדיואקטיבית. מה שחסר לנו בעולם שלנו זו רק תשומת הלב ההדדית וההשתתפות המשותפת במערכת האינטגרלית, אליה נגיע בין כה וכה מתוך חוסר אונים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 24.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
המכות האחרונות של פרעה מודרני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest