דף הבית / אהבה / אהבה גשמית ורוחנית

אהבה גשמית ורוחנית

dsc01819_70.JPG

שאלתה של ברכה: מהם "יסורי אהבה"?

תשובה: בעולמנו אין אהבה. בשם "אהבה" אנחנו קוראים להשתוקקות לתענוג, מילוי בתענוג. זאת אומרת, אהבה גשמית, זהו היחס שלי למה שמביא לי הנאה, ונמדד לפי מידת המילוי ממקור האהבה.

אהבה רוחנית, היא לאחר שהאדם התעלה מעל האגו שלו, שהוא אינו תלוי בו, והוא מתחיל להרגיש את הרצונות של האחרים כאילו היו שלו. מתחבר עם כל הרצון שנברא על ידי הבורא (הנשמה הכללית, האדם הראשון). ולאחר שרכש את תכונת הנתינה והדאגה למילוי הרצונות שמחוצה לו, הוא מוצא ברצון הכללי הזה את הבורא – התכונה הכללית של האהבה. "יסורי אהבה" – כי עדיין לא אוהב את הבורא, זאת אומרת, שלא נמצא כולו בתכונת הנתינה.

שאלה: אם אהבה רוחנית אפשרית רק בהרגשה כלפי רעך, אז אי אפשר לאהוב את כל אלה שלא נכללים בסביבה הרוחנית. או שב"אהבה" כלפיהם הכוונה היא להבנת הטבע האגואיסטי שלהם, והכרה בכך שהתכונות האלו הן זמניות?

תשובה: בהחלט נכון. אבל חוץ מזה, חייבים להכין להם מסגרת המתאימה להם להיכרות עם חכמת הקבלה, ובצורה לא מחייבת להעמיד אותה לרשותם, כדי שברגע שתתגלה ה"נקודה שבלב", רצון שאינו שייך לעולם הזה, יוכלו למצוא מייד אמצעי למלא אותה.

One comment

  1. ולאחר שרכש את תכונת הנתינה והדאגה למילוי הרצונות שמחוצה לו

    לרכוש נתינה? איך אפשר? נתינה זה הפוך מרכישה.  לרכוש נתינה זה כמו להתקדם אחורה. אי אפשר להתקדם אחורה אפשר להתקדם קדימה. או להתאחר אחורה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest