דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם שגילה את הדרך לגאולה

אדם שגילה את הדרך לגאולה

לא מזמן אנחנו ציינו את יום פטירתו של בעל הסולם, המורה הגדול שלנו, ששפך אור מלמעלה על כל האנושות בימינו. הוא גילה את חכמת הקבלה לדור שלנו, כדי שאנחנו נוכל להשתמש בה ובעזרתה לעלות מדרגה "בהמית" לדרגת "אדם", שנדע כיצד לבצע את כל הפעולות ולהגיע לגילוי של עינינו. רק כך אנחנו יכולים לראות היכן אנחנו באמת נמצאים, מבלי שאנחנו יודעים זאת בעצמנו.

בעל הסולם היה עד כדי כך אדם גדול, שאנחנו אפילו לא מסוגלים במידה הראויה להעריך ולהודות לו על מה שהוא עשה. אנחנו חייבים לו את כל החיים הרוחניים שלנו באותו המידה, שחייבים לאבא ואימא את החיים של הגוף הבהמי שלנו. רק שאלֵה לא חיים גשמיים, אלא חיים רוחניים, שבהם אנחנו משיגים נצחיות ושלמות, עולמות עליונים, כזה מצב, שלא ניתן עכשיו אפילו לתאר.

בעל הסולם עבד קשה מאוד לשם כך. הוא כתב כל כך הרבה זמן ועבד ללא הפסקות עשרות שעות, עד שידיו היו מאבדות כל תחושה, והיה צורך לפתוח בכוח את אצבעותיו כדי להוציא מהן את העט. הוא נתן לעצמו הפסקה למשך 2.5 – 3 שעות בלילה וחצי שעה עד שעה ביום כדי לשמור על הריכוז, וכל שאר הזמן הוא עבד. כך זה נמשך במשך כל ימי חייו.

בזמן המלחמה הוא היה מוכן לוותר על ההשגות שלו וביקש מהבורא להוריד אותו ממדרגתו הרוחנית, רק כדי שיוכל לעזור במשהו לאנשים המסכנים, הסובלים בעולם הזה ואפילו לא מבינים ממה. והבורא שמע לבקשתו ועזר לו לעשות את זה. אפילו משה לא הצליח להשיג את זה מהבורא, כאשר ביקש לעשותו אחראי על העם שלו ולבטל את עונשם.

בעל הסולם נמצא בכזאת מדרגה גבוהה, שהבורא היה אומר לו: "אין לי אף אחד קרוב ממך מכל האנושות". הוא היה ענק אמיתי. נקווה שאנחנו נוכל להעריך כראוי את גובהו ואת ערכו. כי מצד אחד, הוא היה קשור עם הבורא, ומצד שני, הוא יכול היה לרדת לכל אדם, כדי להרגיש באיזו צורה צריך להביא אליו את ההסברים. הוא ידע לכתוב כל כך בעדינות, כדי לא להעליב לא את הדתיים ולא את החילוניים ולקרב ביניהם עד כמה שזה היה אפשרי.

כל מורשתו עברה לידיים שלנו. אנחנו קיבלנו את כל הכלים האלה דרך הרב"ש, שהתאים את השיטה הזאת למימוש שלה בקבוצה. בשנים של לימודים ועבודה, אנחנו התחלנו להבין מה כתוב בכתבים האלה, לממש, לקרב לכל שאר הקבוצות, ולפי המידה הזאת מעריכים יותר ויותר את אותה ההשקעה העצומה שהשקיע בעל הסולם על ידי עבודתו. הוא היה המקובל הראשון שגילה את שלב הגאולה.

מתוך שיחה בסעודה, שמוקדשת לזכרו של בעל הסולם, 15.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה ללא שום פשרות
יום הזיכרון של בעל הסולם
כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest