דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם שבו תלויה כל הבריאה

אדם שבו תלויה כל הבריאה

לשון הרע זה אי סדר, ניתוק הקשר, התקשורת בין בני האדם בדרגת ה"מדבר". אבל מה שקורה עם האדם, מקרין על כל הצורות האחרות של הטבע שנמצאות למטה ממנו. לכן ההתנהגות של כל המערכת הכללית, כולל "העולמות העליונים" עם כל מה שיש בהם, והעולם שלנו עם כל הדרגות שלו למטה מה"מדבר": החי, הצומח והדומם, תלוי רק בבחירה החופשית היחידה שקיימת בכל המציאות. הכול תלוי בפעולה החופשית היחידה: קשר נכון בין החלקים באותה הרמה, איפה שאפשר לקבוע לפי הרצון של הנבראים עצמם.

הקשר הזה לא יכול להיקבע על ידי חלקיקים אלמנטריים או מולקולות, לא על ידי חיות, שנמוכות מאיתנו, לא על ידי מלאכים שגבוהים מאיתנו, כלומר על ידי כוחות עליונים. הקשר נקבע רק בדרגה שלנו, דרגת בני האדם, רק הוא הקובע בכל ההיררכיה של הכוחות והצורות. רק בני האדם הם בעלי בחירה חופשית, והבחירה שייכת ומתייחסת רק לאיך לקבוע את היחס הנכון ביניהם. במקום היחס ההתחלתי הנתון, הטבעי: השנאה הטבעית והדחייה האגואיסטית, ליחס מתוקן, שנקרא "ואהבת לרעך כמוך". באופן כזה, אנחנו מגיעים לתפקוד השלם של כל חלקי הבריאה כמו מערכת אינטגרלית אחת.

כל התורה מדברת רק על תיקון היחסים בין בני האדם, מפני שעל ידי זה כל המציאות חוזרת למצב המתוקן. חוץ מזה, לא צריך לתקן כלום.

תחילה, האנושות צריכה להתפתח עד לכזו דרגה, כאשר היא תוכל להבין שהיא מקולקלת. אז היא מתחילה להרגיש שאין ברירה וצריך לעשות משהו עם עצמה, כדי לתקן את חוסר ההתאמה של החלקים הנפרדים שלה, אחרת היא פשוט תיעלם מעל פני האדמה. ואז מתגלה שיטת התיקון.

עכשיו אנחנו נמצאים דווקא בכזה זמן, כאשר הרצון של האדם והתכונות שלו השתנו והתפתחו במשך האבולוציה בכזאת מידה, שאנחנו כבר התחלנו להרגיש, שאנחנו לא מסוגלים לעשות סדר בעולם, כלומר לבנות יחסים נכונים בינינו. ומצד שני, אנחנו פשוט חייבים לעשות את זה, אחרת לא יהיה לנו בכלל עתיד. ולכן מתגלה שיטת התיקון, שמאפשרת להסדיר קשר נכון בין בני האדם, בכדי שכל האנושות תימצא בהתאמה עם הטבע, בהרמוניה.

מכל הטבע העצום, רק בני האדם מכניסים פגם בהרמוניה הכללית הנפלאה והאיחוד האינטגרלי של כל החלקים, איפה שכל אחד תומך באחרים ומרגיש את עצמו כחלק של מערכת אנלוגית שלמה, שעובדת בהדדיות מלאה. בימינו אנחנו הגענו לכזאת התפתחות, שסוף סוף מתחילים להבין ולהכיר בכך, שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים להכיר את שיטת התיקון. אחרת לא יהיו לנו שום סיכויים להמשיך את ההיסטוריה של האנושות, והמצב שלנו מאוד מסוכן.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות
תשנה את מחשבותיך, ותראה עולם שונה!
הבעיות של ההתפתחות הסופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest