דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם עם "חוש טעם" מפותח

אדם עם "חוש טעם" מפותח

004_2007-06-21-rav-ve-oren-ba-shidur-hai-1_70_70.jpg

זו עבודת אלילים לחשוב שהבורא יכול להשתנות. נאמר: "אני הויה לא שיניתי". הבורא ברא מערכת חוקים קבועה, האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת. גם הרצון נברא כך, הוא מתפתח על ידי האור, כל פעם מרגיש יותר/מגלה את עצמו ביחס לאור.

האור שמשפיע על הרצון, נכנס לתוכו ועובר דרך כל השכבות שלו 0-1-2-3. כשהאור מגיע לדרגה 4 (בחינה ד'), רק אז יש לנו חופש בחירה, והוא רק בשינוי היחס שלנו. כשאנחנו משנים את היחס שלנו, אנחנו גם משנים את ההרגשה שלנו.

אם אתה רוצה להבין אותו ולהיות כמוהו, אתה מתחיל להרגיש את טוב. בעל הסולם כותב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" שהבעיה שלנו היא שאיננו מבינים את ההנהגה העליונה. אנחנו נמצאים מול הטבע/הבורא, ולמי אנחנו יכולים לבוא בטענות? עד כה לאורך כל ההיסטוריה אנחנו התפתחנו על פי המדרגות 0-1-2-3 כמו כל דומם, צומח וחי, היינו מחויבים להתפתח בחוסר מודעות תחת לחץ הייסורים או על ידי משיכת התענוגים.

אך כשאנחנו מגיעים לדרגה 4, עלינו להכיר את התהליך ומתוכו להכיר את זה שעושה את כל הפעולות. כלומר, עלינו להכיר את העבודה שלו, להבין מה הוא עושה, להפוך את עצמנו למשפיעים כמוהו. אז "ממעשיך הכרנוך". כשאנחנו מכירים אותו, אנחנו מתחילים להצדיק אותו, והופכים להיות כמוהו, כלומר עולים לדרגתו. כל זה בזכות הכוונה. זהו לא סתם יחס, אלא הודות לזה אנחנו מתחילים להכיר את הבורא ולהרגיש בתוכנו את פעולותיו בצורה אמיתית.

כשאתה מתעלה מעל האגו שלך, עושה צמצום, מסך ואור חוזר, אתה מתחיל להיות דומה לאור! כלומר, אתה מתחיל להבין את היחס האמיתי שלו כלפיך. באור שמתלבש בך, אתה מרגיש "טעמים", יחסו של הבורא אליך: מה רצונו ממך, ומה יחסו אליך. אתה מכיר את המקור שממנו הכול מגיע אליך והודות לכך אתה נדבק אליו. אתה מתחיל לחיות לא בתוך הרצונות שלך, אלא בתוך הרצונות שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 07.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת המפנה של הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest