דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / אדם נמצא באיחוד עם הבורא

אדם נמצא באיחוד עם הבורא

laitman_2009-12-20_3496-701.jpg

אנחנו עובדים עכשיו יחד על הגישה הנכונה לספר הזוהר, זה הרי הכי קשה כי איננו מבינים את המסופר בו. עלינו להסתכל באופן שונה על המסופר בספר. אם עד עכשיו מעולם לא הסתכלתי אל תוך עצמי, אלא תמיד הצבעתי על משהו חיצוני וניסיתי לברר מהו. עכשיו, בזמן הקריאה בספר הזוהר, עליי להתמקד בתוכי פנימה ולסובב את האצבע שתצביע אל תוך עצמי.

זהו מצב שאינו טבעי. כשאני קורא בספר הזוהר על איוב ופרעה, אני מייד מתרגם את זה להיסטוריה וגיאוגרפיה, יחסים בין בני אדם ולכל מיני דברים חיצוניים אחרים. אבל איני מבין כיצד עליי להתבונן פנימה ולמצוא את המתואר בתוכי. כיצד עושים זאת? איפה כל זה בתוכי? אם לפחות היו מתעוררות בתוכי תחושות פנימיות כלשהן כשאני קורא, אבל לא.

מתוך ההשתדלות שלי להפנות את המבט לתוכי, אני מתחיל לחפש את הבורא. ההשתדלות הזאת עוזרת לי לצאת מעולם האשליות העכשווי ולהתרכז בפנימיות. בהתמקדות הפנימית הזאת אני מגדיל ובונה את עצמי ומרחיב את תפיסתי עד שאהיה מסוגל להבין את הבורא, להרגיש אותו ולהתמלא בו.

לאחר תקופה של התמקדות פנימית, אני מגלה ששום עולם אינו קיים, לא קיימים פרעה, בלעם, בלק, איוב, כל אלה הן התרשמויות, שספר הזוהר מעורר בי. מההתרשמויות האלה אני יכול להכיר את הבורא, את אותו הכוח האחד, עד שלבסוף נישאר רק אני והבורא. המצב הזה מסמל איחוד של הבורא עם הבריאה, מצב שעל כולנו להשיג על ידי הידמות והשתוות התכונות שלנו איתו. את כל זה מלמד אותנו ספר הזוהר.

מתוך שיעור על הקדמה לספר הזוהר, 17.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
לפרוץ לעולם החדש ולהיוולד בו
ספר הזוהר – אוסף של תרגילים לכניסה לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest