דף הבית / המשבר ופתרונו / אדם חסר מעש, הוא לא אדם

אדם חסר מעש, הוא לא אדם

המשבר העולמי משאיר יותר ויותר אנשים ללא עבודה. וזה נובע לא רק מסיבות כלכליות. ההשלכות של צריכת היתר כבר מתחילות לתת אות אותותיהן. כמה עוד מוצרים יכולים להופיע בשוק? כמה עוד אנחנו צריכים לקנות? לכל דבר יש סוף, כולל גם לצריכה. הרצונות משתנים ואנשים כבר לא רוצים את כל זה.

בשלב הבא של ההתפתחות, האנושות תעבור לעבודה רוחנית. מבחינה גשמית אנחנו נספק לעצמנו בקלות את כל מה שנחוץ בעזרת הטכנולוגיה המודרנית, המדענים, המהנדסים והרבה אנשי שרות. זה יהיה מורכב מכאלה אנשים, מי שבעצמו, מתוך הטבע שלו, בשמחה יעסוק בזה. אבל רוב בני האדם יצטרכו לעבוד במאמץ הפנימי, הרוחני, וזה יהפוך עבורם ל"תעסוקה" בדרגה הבאה של האנושות. בדרגה הרוחנית הבאה אנשים יתחברו, יתכללו זה בזה, ולאט לאט העולם המדומה שלנו "יתאדה", ייעלם, כמו ענן ביום בהיר, עד שאנחנו נישאר במציאות של רגשות אמיתיים. כזאת היא ההתפתחות, ואין כאן מה לעשות.

לכן, העולם יצטרך להתארגן מחדש. אסור להשאיר את המובטלים לאנחות. כבר קיימים לא מעט מחקרים, שמראים עד כמה מסוכן המצב כאשר לאדם אין מה לעשות עם עצמו. זה מוביל לסכסוכים במשפחה ולגירושין, זה שולל מאיתנו את הצלם האנושי, נוטל מאיתנו תמריצים והתחייבויות שדורשות ביצוע. כאשר האדם לא צריך לתת שום מאמץ, הוא הופך להיות פחות מבהמה.

כי בהמות, מהבוקר ועד הלילה עסוקות במשהו, בחיפוש אחר מזון, אחר בן זוג, מקום מגורים, דאגה לצאצאים. ואת "שעות הפנאי" הן מנצלות למשחקים מועילים, שעל ידם הן קובעות קשרים נכונים בלהקה, בעדר וכולי. האם ראיתם מתי שהוא נמלה במצב של הרפיה כמו אוהד כדורגל, ששוכב מול המסך עם בקבוק בירה וסיגריה?

לכן, היום האדם חייב לעבור לעבודה רוחנית מאסיבית, להסדיר את הקשר ההדדי הכולל, לארגן מחדש את החברה, ואילו אנחנו בינתיים לא עושים את זה, ובמקום זה מעדיפים הרהורי סרק.

הנפילה הנוראית הזאת תעלה לנו ביוקר. היא תביא עימה הרגשה קשה של מרירות והאדם יאבד את העשתונות, יתחיל להשתגע. החוסר במשימות והתחייבויות מונע ממנו מעשים, משאיר אותו ריקני ומרעיל את התודעה. וחוץ מזה, הוא מאבד את היכולות המקצועיות, מאבד את יכולת התקשורת עם אנשים אחרים. הכול בו כאילו שוקע, נעלם והנה לפנינו כבר ניצבת "רוח רפאים", "זומבי", ולא אדם.

זה מה שיקרה לאנשים שיישארו בחוסר מעש אם לא נתחיל לעסוק איתם בעבודה מתוכננת. כי העולם המודרני מצהיר על דמוקרטיה ובחירות פוליטיות חופשיות. ולֵמה כבר אפשר לצפות מהבוחרים? האם הם מסוגלים, בהימצאם בכזה מצב, לשיקול דעת ולבירור מתאים?

בסופו של דבר, זה יחייב את הממשלות לעשות שינויים…

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 14.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כך זה יהיה
התכונות שיובילו את התעסוקה בעתיד
לא אבטלה, אלא חירות מהעבדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest