אדם וחוה

הערה: נאמר שהבורא יצר את "אדם". כלומר, אדם הוא כביכול דמות קולקטיבית הדומה לבורא.

תגובתי: היחס של הבורא לנברא נקרא "אדם" והנברא זו חוה, כלומר זה כבר רצון לקבל אמיתי.

הערה: בספר הזוהר נאמר שאדם זה צרוף של חלקים זכרי ונקבי.

תגובתי: נכון. אבל החלק הנקבי שבאדם נסתר. כמובן שזה נובע מהבורא, אבל לא באופן ישיר, לא "יש מיש" אלא "יש מאין".

הערה: בעבר היו כאלה אורגניזמים חיים שעיברו את עצמם ואחר כך התחלקו לחלקים זכרי ונקבי.

תגובתי: גם עכשיו זו תופעה שנצפית בטבע. גם עכשיו לנציגים רבים של עולם החי משתנה המין מזכרי לנקבי ולהיפך בהתאם לצורך ונחיצות בהמשכיות המין.

שאלה: האם זה תואם לכתוב בספר הזוהר לגבי איחוד של חלקים זכרי ונקבי?

תשובתי: לא. ספר הזוהר כותב רק על מצבים רוחניים ואיך התוצאות שלהם מתגלות בעולם שלנו, יש בכך אפשרויות רבות מאוד. כאשר הרצון החל להתפתח הוא נחלק ליצר זכרי ונקבי, ובעולם שלנו הופיעו אנשים ממין זכרי ונקבי וכדי להוליד צאצאים עליהם להזדווג. רק בעזרת זיווג של שני אלמנטים נפרדים בלתי תלויים ומנוגדים של הטבע, מתאפשרת הופעתו של האלמנט השלישי, בדומה לאופן שבו שני קווים, ימין ושמאל מולידים את הקו האמצעי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.4.2016

 

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/tjoN3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest