דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם המצייר עולמות

אדם המצייר עולמות

שאלה: במידת ההתקדמות שלי אני צריך להודות על כך שקיים כוח עליון שמקדם אותי. אך אני לא יודע כיצד לעשות זאת, איך אני יכול לסמוך על קיומו של הכוח העליון?

תשובתי: אל תסמוך! אני לא מאמין בכוח העליון, עד שאני לא מפעיל את הכוח שלי מלמטה. אין בורא ללא נברא! אנחנו מתקדמים רק בהתאם לבקשה שלנו, למ"ן, ובעזרתו אני משפיע על כוחות הטבע.

כשהמקובלים מתארים לנו פרצופים, הם מספרים לנו בעצם רק על פעולות ההשפעה. והפרצופים בפני עצמם אינם קיימים. ובדיוק באותה הצורה הם כותבים על העבודה שלנו ועל קיומנו: אין בורא ואין עולמות, אין שום דבר אם האדם לא מפעיל את כוח ההשפעה שלו. במידה שהוא מפעיל את כוח ההשפעה, העולמות מיד מצטיירים, לא ביחס אליו, אלא בכלל, כי הרי אחרת הם אינם קיימים. כל המציאות כולה, כולל המציאות הרוחנית, אינה קיימת מחוץ לאדם. על זה מדובר בחלק בחכמת הקבלה שנקרא "תפיסת המציאות".

אז על מה האדם יכול לסמוך? – מחוץ לאדם לא קיים דבר, הכול נמצא רק בו עצמו. ואם איננו מפעילים את עצמנו, אז איננו בונים את מערכת העולמות. ברגע שאני רוצה להשפיע, אני מייד מוצא את עצמי מול אור אין סוף, ואז ביני לבינו מייד נולדים העולמות, מערכת קשר שלי ושל עולם אין סוף. ואם אני לא מבצע את פעולת ההשפעה שלי, אז אין עולמות ושום דבר לא קיים.

הרי כל המציאות הרוחנית (על המציאות הגשמית בכלל לא מדברים כי הרי היא מדומה) קיימת בתוך האדם, במידת ההימצאות של כוח ההשפעה בו. אך אם אין לו את כוח ההשפעה, אז לא קיים שום דבר. איננו יכולים לומר שקיים משהו מחוץ לאדם, אם לא הוא בעצמו בונה זאת, מוליד ומגשים בחייו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 08.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אמונה והשׂגה
מטוטלת העולמות העליונים
אל תפסיקו לבקש!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest