דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אדם המאמץ את הבורא

אדם המאמץ את הבורא

laitman_2010-03-10_5477-70.jpg

כדי להגיע לאהבה, ישנו צורך להשׂיג תחילה את היראה. השלב הראשון שאותו צריך לעבור, מתרחש ברמה של פעולה פשוטה, כמו שנאמר: "נעשה ונשמע!". בעולמנו, אנחנו דואגים לקרובים שלנו, בהם תלויים האושר והנחת שלנו. אך ביחס לחברה ולבורא איננו מרגישים את הדאגה הטבעית הזאת ונדרש מאיתנו להשקיע לא מעט מאמצים כדי ליצור בתוכנו התחלה ליראה ופחד כאלה.

בקבוצה אנחנו משקיעים מאמצים רבים כדי להתחבר, אנחנו שומעים וקוראים הרבה על מערכת הקשר בינינו שנשברה. המערכת הזאת נשברה בכוונה על ידי הבורא, כדי שאנחנו נשתוקק לשחזרה. אנחנו משתדלים להתנהג כאילו שאנחנו אוהבים זה את זה, כאילו שאנחנו נחוצים אחד לשני… "הכאילו" הזה הם הפעולות המעשיות, למרות שזה משחק, התנהגות מלאכותית.

תחילה צריך "לעשות", ואחר כך "לשמוע"! "לשמוע" זה כבר החלק השני שתלוי באור העליון, בבורא. אם אנחנו השקענו מידה מספקת של מאמצים, האור מגלה לנו את האפשרות וההזדמנות הזאת, פותח פתח כניסה בתוך ליבנו שנקרא "פתח לדופקים בתשובה".

אז אנחנו מתחילים להרגיש את הרצון להשפיע, הפתח בלב שדרכו מרגישים דאגה לאחרים, בדומה לאמא בינה הדואגת לילדיה. אנחנו הופכים להיות אמא בינה ביחס לכל מערכת הנשמות שאיתם אנחנו צריכים להתאחד ולהתחבר, כדי להשפיע להן. גם את הבורא אנחנו מצרפים אלינו, כדי להשפיע לו. אנחנו משפיעים ובזה כביכול אנחנו הופכים להיות גבוהים ממנו. רק היראה הזאת היא שחסרה לנו, ובכך שמתחילים ממנה והלאה אנחנו כבר מבינים, כיצד היחס הזה הופך מיראה לאהבה…

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
ללמוד לראות אור בהשפעה
כוח הבינה בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest