דף הבית / חינוך, ילדים / אדם בעל אלף פרצופים

אדם בעל אלף פרצופים

שאלה: בקבוצות האינטגרליות נערכים דיונים בצורה של "בית משפט". לֵמה אנחנו צריכים להגיע כקבוצה כתוצאה מ"בירור משפטי" כזה?

תשובתי: "בירור משפטי" צריך להיבנות בצורה הרבה יותר קפדנית, מדויקת, דיפרנציאלית, כדי שיהיה אפשר אחר כך לסווג אותו בצורה של תיעוד משפטי (דו"ח), כאשר אתם מבינים מה היה, מה יש עכשיו ומה יהיה.

כל אחד יערוך הערכה של הקבוצה ושל עצמו מדָרגת "אדם" ומהדרגה של האגו שלו, כלומר מנקודת המבט של מספר תפקידים: כשופט, סנגור, תובע ועד זר, כאדם שסתם שומע בקהל, כקורבן, כצד שנפגע.

כי בכל אחד מאיתנו ישנם הרבה תפקידים, מפני שכל אחד מורכב מכולם. נניח, שבקבוצה משוחקים חמישה תפקידים, זה אומר, שכל אחד צריך למצוא בתוכו את חמשת הדרגות האלה ולהרגיש מכל דרגה, בזה שמתנתק מהאחרים, איך הוא מסתכל על זה.

ואז הוא מגיע למסקנה, שבעיקרון אין את מי לשפוט ואין עבור מה לשפוט, הוא מבין מי יכול לשפוט ומי יכול להצדיק, ושכל מה שאנחנו עושים יש לו מקום רק אם זה משרת את המטרה האחת והיחידה – קשר, חיבור.

אם האדם יודע להשתנות בכזאת צורה רכה, כמו במכוון זרם, לעבור מדרגה אחת לשנייה, אז הוא באמת הופך לרך מבפנים, לאינטגרלי. הוא כולל לחלוטין את כל התכונות שלו, החל מהנמוכות והבהמיות ביותר ועד לתכונות הנעלות ביותר שרק נוצרות בו. וכך הוא הולך קדימה.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 05.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שינוי מבני פנימי
המשפט כצורה להכרת מהות האדם
ההסכמה – מעל לכל הניגודים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/lCv7p

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest