דף הבית / חינוך, ילדים / אגדות ילדים מזיקות

אגדות ילדים מזיקות

מחקר: החיות בדמויות של בני אדם שבאגדות ילדים, מחייבות את הפעוטות לקלוט מידע כוזב. באגדות אנחנו פוגשים חיות שמדברות. לפעמים עכברים, ברווזים וכלבים אפילו לובשים בגדים כמו של בני אדם ומנהלים אורח חיים אנושי.

לילדים קשה להבדיל בין המציאות לדמיון, הם תופסים כעובדה שלבעלי החיים יש תודעה אנושית, ידע, יכולות וכוונות (חתולים בונים בתים, עכברים נוהגים במכוניות).

אגדות עושות הנפשה לעצמים דוממים: מנורות רוקדות טנגו, רכבות ומכוניות מדברות ומנסות להשיג מטרה, ולבעלי חיים יש רגשות מורכבים (לדוגמה, לדגים יש גאווה) וקשרים חברתיים (לזרזירים יש חברים). ההאנשה של בעלי חיים באגדות מלמדת את הילדים שמבחינה פסיכולוגית האחים שלנו הפחותים אינם נבדלים מאיתנו בכלום.

אגדות כאלה גורמות נזק, בכך שמחייבות את הילדים לזכור לכל החיים מידע כוזב על בעלי החיים. לאדם אופייני להעניק לחיות האהובות שלו את כל טווח הרגשות האנושיים והמצבים הפסיכולוגיים. אבל זה לא יותר מאשר דוגמה להסתגלות התנהגותית, ובכלל לא רושם פסיכולוגי. כלב הוא לא אדם בדמות של חיה.

תגובתי: דרך אגב, ביהדות אין שום אגדות על חיות שדומות לאדם, ואם בתורה כתוב על חמור שמדבר, אז זה קורה לו לפי ציווי של הבורא. חכמת הקבלה בכלל מסתכלת על הטקסטים של התורה כעל סודיים, שמשמעותם מתגלה רק למי שהשיג את אהבת הזולת.

ידיעות קודמות בנושא:
דוגמה טובה
סמכות עליונה
בטבע ובעיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest