דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / אברהם הוא תכונת ההשפעה

אברהם הוא תכונת ההשפעה

שאלה: במה התבטאה קריאתו של אברהם לתושבי בבל?

תשובתי: אברהם, זו תכונת ההשפעה (החסד), תכונת האהבה בדרגה קטנה.

הוא קרא לבבלים להיזכר באיזו הצלחה הם שיתפו פעולה זה עם זה, כשהיו נמצאים בדרגה של אגו קטן. ועכשיו הוא סבר, שהם חייבים להתעלות מעל לאגו המפריד ביניהם, ולהמשיך לחיות באהבה וידידות כמקודם. אבל זו כבר כזאת עבודה, שהאדם אינו מסוגל לבצע אותה, מפני שצריך לעזור באופן הדדי זה לזה להתקשר עם הבורא, כדי להזמין על עצמנו את האור המתקן, לבצע באמת את התנאי של "ואהבת לרעך כמוך".

זה אומר, שרעך ואני זה אובייקטים שונים, שביניהם נמצא האגו. איך אפשר ליצור גישור בינינו, כי זה הרי בכלל לא פשוט?! רק בעזרת תכונת אברהם, תכונת החסד (ההשפעה), כשאני בניגוד לאגו שלי שמפריד אותי מהשכן, מתחיל בכוונה לעבוד על עצמי כדי שהשכן יהפוך עבורי יקר באופן זהה, כמו שאני לעצמי. וזה נקרא ביצוע של העיקרון "ואהבת לרעך כמוך".

אברהם אסף את כל בעלי ההשקפה הדומה לשלו, והוציא אותם מבבל לארץ כנען. קשה לתאר היום מי היה יכול להחזיק מעמד במעבר המתיש הזה ורב השנים דרך המדבר. אבל לא מדובר על מעבר פיזי, אלא על מעבר פנימי של המדבר, שאברהם לקח והעלה את העם מדרגה אגואיסטית של "בבל" לדרגה של "ארץ כנען", ארץ ישראל הנוכחית.

במילים אחרות, המסע הפנימי הזה הוא שאנשים נסוגים בהדרגה מהרצונות והתכונות הקודמים שלהם, ומתחילים להתאסף ביניהם, להתרחק מבבל ולהתקרב לארץ כנען. כך שמתקדמים קדימה, הם עולים למעלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest