אברהם חדש

"וידבר יהוה אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם אני יהוה אלהיכם: כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו ובחקתיהם לא תלכו.

את משפטי תעשו ואת חקתי תשמרו ללכת בהם אני יהוה אלהיכם: ושמרתם את חקתי ואת משפטי אשר יעשה אתם האדם וחי בהם אני יהוה." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "אחרי מות", פרק י"ח, פסוקים א' – ה').

בשום אופן אסור להשתמש ברצונות האגואיסטיים שלנו שאותם הוצאנו מבבל, ממצרים, או מארץ כנען, שאליה אנחנו צריכים לחזור בקרוב. אם אנחנו נשתמש בצורה נכונה בכל הרצונות שלנו, בכך שמתקנים אותם בהדרגה ועולים עד לדרגת "כנען" הקודמת, אז נתחיל ליצור מהארץ הזאת את "ארץ ישראל", כלומר לכוון את כל הרצונות שלנו לבורא, להשפעה.

שאלה: העולם הגשמי המודרני, חי בעיקרון לפי החוקים של בבל, מצרים וכנען, אבל לא לפי החוקים הרוחניים של ישראל. מדוע גילוי רוחני בתוך ישראל קורה רק ליחידים ולא לאנושות כולה?

תשובתי: לא! באנושות בכל זאת מתרחש גילוי של אותה התהום האגואיסטית שבה אנחנו נמצאים, אותו חוסר היכולת של חזרה למשהו טוב שהיה פעם. אבל ה"טוב" הזה היה מותנה בכך, שמקודם האגו היה קטן יותר. לכן, על הזיכרונות הנוסטלגיים של העבר, אנחנו אומרים: "הזמנים הישנים והטובים".

ובאמת, אם נחזור חמישים שנה אחורה, אז נראה, שבני האדם אז היו פחות אגואיסטיים. הם הסתפקו בהרבה פחות וחיו בשמחה רבה יותר. הם יותר תקשרו זה עם זה, לא ישבו כל אחד מאחורי המחשב שלו, לא היו להם בעיות ואדי ריקבון רעילים האופייניים לזמן שלנו. הכול היה הרבה יותר פשוט.

אבל אין חזרה לזה, וגם לא צריך! אנחנו צריכים ללכת קדימה. העיקר, זה ללמוד להשיג את הסיבה לבעיות שמופיעות בנו, להבין שהן נובעות מתוך האגו של האדם ולא משום דבר אחר. לכן אנחנו צריכים להכיר באגו כרע.

הערה: אבל העולם עשה סיבוב, בכך שיצא מבבל ומצרים ושוב חזר לשם, מאחר ואנחנו חיים היום לפי אותם החוקים.

תשובתי: העולם לא הלך לשום מקום. מבבל האנושות התפזרה לכל הצדדים ובכל מקום יצרה את אותה בבל. היום אנחנו חזרנו לאותה בבל הקטנה, אבל בקנה מידה עולמי. ושוב אנחנו ניצבים מול "מגדל בבל" האגואיסטי העצום שלוחץ עלינו, הורג, הורס ואנחנו לא יודעים מה לעשות.

דווקא עכשיו צריך להופיע אברהם "חדש", שיתחיל לקרוא לכולם אליו: "כל מי שלא מסכים עם המצב החדש, שיבוא אליי! בואו נצא מהמצב הזה. לא נלך פיזית לאן שהוא, אלא נעלה מוראלית, רוחנית מעל המצב השנוא, הנורא הזה, ונתחיל לבנות מעליו ארץ חדשה ושמיים חדשים לגמרי".

אני מקווה, שאדם כזה יופיע. אנחנו צריכים, ככל שמסוגלים, להכין לו את הקרקע. אנחנו נמצאים במצב היסטורי מעניין מאוד, כאילו שהסתבכנו ונלכדנו. ובמצב הזה עלינו לדשן ולהכין את הקרקע לדור הבא. בזה אני רואה את המשימה שלי, אחרת לא היה טעם לחיות.

שאלה: באמת, לפי ההיגיון של כל התנועה בכל קפיצה אגואיסטית הופיע מנהיג שהוביל אחריו עמים. האם הוא צריך להופיע גם עכשיו?

תשובתי: אני חושב שכן. אני מקווה, שהתלמידים שלי יוכלו בשלב הבא לגלות ולחשוף את עצמם יחד כמנהיג אחד. אני לא חושב שזה יהיה אדם אחד. יכול להיות שבאיזו צורה, אבל בעיקרון, זה צריך להיות משהו גדול יותר, קולקטיבי.

אני רואה את המנהיג החדש כקבוצת אנשים, וחושב שזו תהיה קבוצת תלמידים שלי.

המצב משתנה, הרגשת העולם משתנה, היחס שלו כלפי עצמו, כלפי איך שהוא קיים. אנחנו רואים, עד כמה היום הכול כבר הופך לתוצאה של פרסום. כולם מבינים שהעולם הזה בנוי על שקר, לא ניתן למצוא בו את האמת: אף אחד לא צודק ואף אחד גם לא אשם. פשוט הטבע שלנו מסובב אותנו בכזאת צורה, בכך שגורם לנו לשקוע ב"יריד ההבלים".

כאשר אנחנו נכיר בזה סופית, תחת הלחץ של הנסיבות החיצוניות שאותן אנחנו בעצמנו מזמינים על עצמנו, אז האור העליון יגלה בנו בעיות אגואיסטיות פנימיות אמיתיות, שמתוכן אנחנו נראה שאין מוצא. אז אנחנו נתחיל להתרוצץ מפינה לפינה, ולא נוכל בשום אופן למצוא את עצמנו. כמו שנאמר: בערב אתה תחשוב מתי כבר יבוא הבוקר, ובבוקר תחכה לביאת הערב.

אבל זה כבר, ככל הנראה, יהיה אחרינו. ועכשיו אנחנו צריכים לעבוד על זה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי" 06.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הארץ המובטחת במָקום של המדבר
דרושים בדחיפות עוזרים של אברהם
להפוך את ארץ כנען לארץ ישראל

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/YrPgX

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest