דף הבית / חינוך, ילדים / אבני הריחיים של ההשגחה

אבני הריחיים של ההשגחה

דעה: מזה זמן רב, ניתן לשים לב לתופעה מרשימה: אומות דועכות ונכחדות, הן עוינות ליהודים, ואילו מדינות שחוות עליה מקבלות את היהודים בברכה. חלק מסבירים את החוקיות הזו באופן רציונאלי – המוח וההון היהודיים מהווים זרז אדיר להצלחות כלכליות ואינטלקטואליות, ואילו אחרים תולים זאת בהשגחה העליונה ובחוקים של המטפיזיקה.

כך או אחרת, לאורך מאות שנים החוקיות הזו באה לידי ביטוי שוב ושוב. הכובשים הגדולים של העת העתיקה אלכסנדר מוקדון ויוליוס הקיסר לא הסתירו את תמיכתם ועודדו את פריחתם של היהודים. היוונים הסלווקים, תאווי הבצע והיהירים שהובילו את האימפריה שלהם לחורבן, רדפו ובזזו את היהודים ועוררו את מרד המכבים.

דיכוי מרידות היהודים בתחילת האלף הראשון לספירה סימן את תחילת דעיכתה של האימפריה הרומית.

ההצלחה המזהירה של ספרד הנוצרית הייתה בשיא התפתחותה של הקהילה היהודית המקומית, ולאחר גירוש ספרד המדינה מפסיקה להיות מעצמה.

העלייה של בריטניה מתחילה כאשר אוליבר קרומוול מזמין את היהודים לבוא, הממלכה הופכת למדינה מובילה באירופה ול"מלכת הים". הבגידה של לונדון ביהודים ערב מלחמת העולם השנייה מסמלת את תחילת חורבנה של האימפריה.

קזימיר, מלך פולין, מחזק את ממלכתו בהזמנתו את היהודים, והופך אותה לאחת החזקות באירופה. יחד עם המדיניות של רדיפת היהודים, מגיעים גם האנרכיה והקץ למדינה.

רוסיה גם כן מראה את אותה הפרדיגמה: שיתוף היהודים בחיי החברה ופרישה מהאנטישמיות מביאות פריחה למדינה, ואילו הרדיפות וההפליה שלאחר מכן מביאות לשפל והתפרקות.

אותה החוקיות באה לידי ביטוי גם בזמננו במערב אירופה האובססיבית לחרם על ישראל ושנאה אי רציונלית אליה. מערב אירופה כיום הינה ציוויליזציה דועכת ומתדרדרת. שיעור הילודה הינו 1.5, כאשר גידול מינימלי של האוכלוסייה אפשרי עם שיעור ילודה של 2.1 ילדים לאישה בממוצע. הצעירים המשכילים ובעלי השאיפות עוזבים את אירופה לטובת ארה"ב, קנדה ואוסטרליה – בשנת 2013, 300,000 איש, בוגרי האוניברסיטאות מבין המובילות בעולם, בעלי מקצוע ויזמים צעירים עזבו את צרפת. בעלי מקצוע עוזבים את ספרד ונוסעים להרוויח בדרום אמריקה, פולין ואפילו במרוקו. המשבר הכלכלי הכה ב"עולם הישן" והוא כעת נמצא בנפילה חופשית.

כלכלת גרמניה שורדת בגלל יסוד תעשייתי חזק מתחילת המאה הקודמת והשם שיש לתוצרת הגרמנית. ההייטק מפגר אחרי ארה"ב, המזרח הרחוק וישראל. איטליה היא מדינה בפשיטת רגל.

כמעט כל מדינות מערב אירופה חיות בחובות. כמו כן, הן עדיין נמצאות תחת שליטת האידיאולוגיה של השמאל הקיצוני.

אירופה לוקחת כיוון של חזרה למדינות פיאודליות: בספרד – קטלוניה, בבריטניה – סקוטלנד, בלגיה תתפרק לפלדריה העשירה ולולוניה שבמיתון. בשוויץ חוששים שהבדלנים הבורגונדיים ירצו להשתלט על העושר השוויצרי ולכבוש את ז'נבה ולוזאן. מגמות בדלניות מתבשלות גם בברטאן שבצרפת.

זו היא מערב אירופה של היום – עלובה, מתדרדרת, ללא ערכים של שלמות ואפילו נטולת אינסטינקט השמירה על עצמה. מקום שבו פרופסורים ואינטלקטואלים מהשמאל מתחברים עם מהגרים ממגרב ופקיסטן בתמיכה של "זכויות העם הפלסטיני", חרם ופירוק של מדינותיהם עצמן.

כך באופן פרדוקסלי, אירופה העייפה והגוססת מכל ההיסטוריה מתחברת עם כובשיה העתידיים נגד היהודים, בדרישתה להטיל סנקציות וחרם על מדינה המהווה חלק מהציוויליזציה האירופאית, ובכך חותמת לעצמה על גזר דין מוות, לפי חוקי המטפיזיקה הבלתי נשנים.

מי שתומך בישראל וממשיך לשתף עימה פעולה אלה ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. על אף חילוקי הדעות עם הממשל הנוכחי, קמפיין החרם על ישראל לא הכה שורשים בארה"ב וכמות האמריקנים האוהדים את ישראל הולכת וגדלה. חברות אמריקניות מובילות וגם אינטל בחרו בישראל כמרכז ראשי למחקר ופיתוח. 40% של הייצוא הישראלי הולך לארה"ב ורק 7% לגרמניה. המספרים הללו מספיקים כדי להפיג את הפחדים על קטסטרופה במקרה של חרם.

כיוון אחר, מדינות העולם השלישי והענקים הכלכליים של המזרח הרחוק, הודו, דרום אמריקה. כאן אדישים ל"בעיה הפלסטינית", אך מעוניינים מאוד בטכנולוגיה הישראלית ובשיתוף פעולה עם ישראל.

בתחום התרבות, ישראל תמיד הייתה מכוונת לאירופה וגם בתחום המוסרי היא עדיין תלויה ב"עולם הישן", למרות מצבו העגום. דעתם של האירופאים עדיין מכובדת בקרב ישראלים רבים וההעדפות והתלות התרבותית קשים מאוד לעקירה.

ישראל תצטרך להתנחם בכך שיש לה אהדה במזרח אירופה. בצ'כיה, פולין, סלובקיה, בולגריה והמדינות הבלטיות, ישראל שומרת על תדמית של מדינה אמיצה וחזקה שנלחמת ברודנים השכנים ונבגדת על ידי המערב באותה הציניות והנבזות כמו שהן נבגדו על ידו בזמנן.

חרם ובידוד לא מאיימים על ישראל – יש לה מספיק חברים ושותפים. נדרש רק להבחין בהם ולא להמר על ציוויליזציה עוינת ודועכת כאשר שוכחים על ההיסטוריה שלה ועל ניסיונה המר.

תגובתי: העולם עוד יגלה בעתיד את התמונה האמיתית של התפתחות הציוויליזציה האנושית, שעוברת דרך היהודים בגלוי ובנסתר (דרך עשרת השבטים וכדומה), שמגיעה היום לסיומה הלוגי – מימוש שיטת החיבור העולמי לקראת העלייה למדרגה הבאה ויציאה למציאות חדשה.

ידיעות קודמות בנושא:
אומות העולם פונים ליהודים: "תעסקו בתפקיד שלכם!"
חשבון שלא שולם
המאבק על נשמת העם היהודי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest