דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אבני דרך בלתי נראות לעבר הביצה של האגו

אבני דרך בלתי נראות לעבר הביצה של האגו

אני מבין מאיפה מגיעה ההתנגדות הפנימית להפצה. האגו שלנו מעדיף לשבת במקום ופשוט לקרוא. שהמורה יספר משהו מעניין במקום לשלוח אותנו להפיץ.

כל זה מובן. אתה לא רוצה לצאת לשום הפצה, אפילו לא כל כך רוצה להתחבר עם הקבוצה. היית רוצה לשבת, ללמוד ולחיות בשקט, ללא שום ריצות. נראה לך שזה יותר מתאים לנשמה שלך.

אבל למורה שמספר לך דברים מעניינים וחכמים מאוד, יחד עם זאת, יש איזה רעיון מוזר בראש – הוא דורש ממך לצאת, לדבר עם אנשים, לעשות איתם פעולות, לתת הרצאות. אתה חושב שכל זה לא בשבילך ובכלל לא מתאים לחכמת הקבלה שתמיד הייתה נסתרת, ולמדו אותה בשקט, בסוד.

אבל כאן נדרשת "אמונת חכמים". "אמונת חכמים" פירושה, שלפי המוח והלב שלך אתה לא רוצה ולא יכול לעשות את זה. אפילו אם אתה מבין שאתה חייב לבצע את זה, כי יש בזה היגיון, ועל זה כותבים בעל הסולם והרב"ש, אתה לא רוצה, וכל תא שלך מתנגד לזה!

כאן אתה חייב לברר: האם אתה מסוגל, למרות חוסר הרצון מצידך ואין ספור התירוצים, להכיר בכך שזוהי עצת מקובלים. המקובלים אומרים שזהו התנאי ההכרחי בימינו: בעל הסולם, הרב"ש, והמורה שלך. "אמונת חכמים" נקבעת על ידי כך שאתה מתבטל ומבצע את מה שהם אומרים.

אתה לעולם לא תסכים איתם, בדבר זה או אחר. אין סיכוי שאתה תסכים עם המורה בעבודה הרוחנית. וזאת משום שהוא תמיד ידבר איתך על הפעולות נגד האגו שלך, אשר באופן טבעי ייראו לך לא הגיוניות ולא רצויות.

וזה יקרה שוב בכל פעם. אפילו אם בשכל אתה תסכים עם זה, בפועל אתה לא תסכים ותתחמק בכל דרך אפשרית – רק לא לעשות את זה. הגוף שלך לא ירצה לציית לך.

המורה הרוחני זה אדם שנמצא מדרגה אחת גבוה ממך ומראה לך היכן להניח יד, לשים רגל, להזיז את הגוף כדי לעלות למדרגה הבאה. אתה בעצמך לא יודע כיצד לעלות לשם והיכן להניח יד, לשים רגל, כדי לעבור למדרגה גבוהה יותר.

זה כמו להיות בצד אחד של הביצה ולנסות לעבור לצד השני. בביצה הזאת ישנן בליטות שנסתרות מתחת למים, שעליהן אפשר לדרוך וצעד אחרי צעד לעבור לעבר הביצה. אבל את הבליטות הללו אינך רואה. ואם אתה תדרוך במקום הלא נכון, אתה אבוד – הביצה מיד תבלע אותך, תטביע אותך באגו שלך, בחיים האלה.

המורה אומר לך איפה אתה צריך לדרוך כל פעם, ואתה חייב להאמין לו. אחרת אתה לא תעבור – אתה תטבע בביצה הזאת. זה נקרא "אמונת חכמים". מי שמשתדל ללכת בצורה כזאת, הוא עובר. כמובן, יש לאדם אין ספור ספקות, וזה נכון, זו היא הדרך שאתה בהדרגה תרכוש "אמונת חכמים", תצא מעצמך ותפעל על פי שכל גבוה יותר.

כך עוברים את הביצה. מי שכך הולך, הוא עובר. כאן צריך יותר מזל משכל.

מתוך ההכנה לשיעור, 21.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ובכן, יוצאים להפצה!
הרב מלמד את הקבוצה ללכת
התנאים ליציאה לעולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest